Nakon završetka obilaznice Omiša, nova faza izgradnje brze ceste prema Splitu
Nakon završetka nove obilaznice Omiša, u sklopu koje su se gradili i tunel i most, čeka se nastavak radova na brzoj cesti u Splitu. Nedavno je obilaznica puštena u promet, a idući korak u sklopu projekta Multimodalne platforme splitske aglomeracije je gradnja manjeg dijela dugoočekivane ceste prema Splitu. Hrvatske ceste objavile su prvu verziju natječaja te natječaj uskoro planiraju i raspisati. Gradit će se dio prometnice duljine 3,04 kilometra koji će Omiš spojiti s Dugim Ratom.
Hrvatske ceste naručile su radove na obilaznici Omiša. Sa izvođačem Strabagom 2019. godine je potpisan ugovor u vrijednosti 23,50 milijuna eura, na rok izvođenja od tri godine. Projekt je uključivao novi tunel i most u sklopu radova na obilaznici, a u konačnici, trebao je cijelom području oko Omiša donijeti prometno rasterećenje, prije svega ljeti.
Cesta prema Splitu
Radovi su obuhvaćali izvođenje pristupnih cesta tunelu, ukupne dužine 544 metara, izgradnju novog tunela Komorjak Sjever, u dužini od 600 metara, kao i izgradnju mosta preko rijeke Cetine, dugog 220 metara, koji je nedavno pušten u promet, otkad prometuje i obilaznica Omiš. Obilaznica je duga 3,7 kilometara i sastoji se od dva tunela i mosta dugog skoro 225 metara, koji je na 70 metara poviše rijeke Cetine.
Radovi na obilaznici ukupne su vrijednosti oko 70 milijuna eura, a završetak posljednje faze tog dio je velikog i složenog projekta Multimodalne platforme splitske aglomeracije, koja predstavlja nastavak izgradnje obilaznice Splita, od Solina do Omiša. Nakon izgradnje obilaznice, radovi tako kreću prema zapadu, gdje će se graditi manji dio dugoočekivane ceste prema Splitu, a procijenjena vrijednost ovog projekta 87 je milijuna eura.
Opterećena državna cesta
Kako stoji u Prometnom zadatku za izradu studije na širem području grada Omiša, okosnicu cestovne mreže na širem području grada Omiša uz autocestu A1 čine državne ceste DC8 i DC70. Na državnoj cesti DC8 veliko je prometno opterećenje, kako ljeti tako i tijekom godine, ali pogotovo za vrijeme turističke sezone zbog čega je na potezu između Omiša i Splita planirana izgradnja brze ceste.
Početna dionica ove brze ceste, u funkciji obilaznice Omiša, kao što je spomenuto, izgrađena je na potezu Omiš istok (DC8) – most Cetina – tunel Komorjak sjecer, s privremenim spojem na DC70, do završetka izgradnje dionice do Dugog Rata koja se radi u narednoj fazi izgradnje. Budući da radi velike izgrađenosti rekonstrukcija ceste DC8 nije moguća, gradit će se potpuno nova cesta, piše forbes.n1info.hr.
Od Omiša prema Dugom Ratu
U dosadašnjim savjetovanjima, Hrvatske ceste objavile su prvu verziju natječaja za gradnju dijela ceste od Omiša prema Splitu, a uskoro natječaj planiraju i raspisati. Nova državna cesta, od Splita do Krila Jasenice imat će četiri trake, a od Krila Jasenice prema Omišu dvije. Trebala bi pružiti prometno rasterećenje i sigurnost.
Natječaj se odnosi na samo mali dio nove državne ceste, odnosno na 3,04 kilometara od Omiša prema Dugom Ratu kao i na cestu koja će u Dugom ratu spajati staru državnu cestu s novom. Budući da navedenom rutom prolaze i dalekovod i magistralni vodovod, projekt će nužno sadržavati i njihovu prilagodbu.
Kako teku radovi na najvećem gradilištu u Hrvatskoj, u splitskom Žnjanu, doznajte u prvoj od naših Bauštelskih reportaža, ovdje.