Sprema se velika sanacija čak 6 tunela na hrvatskim autocestama, ne zna se koji je u gorem stanju
Nakon što je neslavno propao natječaj za sanaciju tunela Sv. Rok, Mala Kapela i Dubrave na Autocesti A1 Zagreb – Split – Dubrovnik jer se ovog velikog posla za 635.000 eura nije htio uhvatiti nitko, Hrvatske autoceste otvorile su novu javnu nabavu. Ovoga puta iznos je ‘podebljan’, te iznosi 1,2 milijuna eura. Riječ je projektu koji obuhvaća ‘generalku’ tunelskih cijevi, te unutar kojega bi trebale biti sanirane brojne pukotine, ljuštenje betona i korozija. Jer, malo je za reći, obavljeni stručni pregledi pokazali su kako su tuneli u lošem stanju. Paralelno HAC je raspisao i natječaj za sanaciju obloge tunela Škurinje na autocesti A7 Rupa – Rijeka, tunela Vršek, te tunela Tuhobić na autocesti A6 Bosiljevo – Rijeka, i to za ukupni iznos od 500.000 eura.

tunel Tuhobić | foto: EOJN
Hrvatske autoceste ponavljaju natječaj za veliku sanaciju tunelske obloge u tunelima Sv. Rok, Mala Kapela i Dubrave na Autocesti A1 Zagreb – Split – Dubrovnik. Podsjetimo, prva javna nabava raspisana je početkom prosinca 2024. godine, a zaključena je nedavno s obrazloženjem kako za posao nije zaprimljena niti jedna valjala ponuda.
U Elektroničkom glasniku javne nabave objavljena je obavijest o nesklapanju ugovora. Posao čija je vrijednost procijenjena na 635.000 eura nikome, čini se, nije bio dovoljno primamljiv. Zato je u ‘drugom krugu’ taj iznos bitno povećan, te se sada za ovaj posao nudi 1,2 milijuna eura. Natječaj je otvoren do 6. svibnja 2025. godine.
Kakva je situacija u tunelima doznajemo iz detaljnih izvješća koja se zasnivaju na obavljenim pregledima ovih tunela u razdoblju od rujna 2023. do rujna 2024. godine koje je obavila tvrtka ‘Mi Projektiramo Vama‘, te čiji je zaključak bio da je nužna njihova sanacija. U tunelima je došlo do prodora vode, zidovi se ljušte, puni su pukotina, armatura je korodirala.
Rezultati stručnog pregleda
U Maloj Kapeli su tada na bokovima lijeve i desne cijevi tunela i portalima uočene vidljive pukotine, a na nekima je uočeno i procurivanje vode. Osim pukotina i ljuštenja betona na građevinskim elementima tunela prisutna su i oštećenja u formi korozije armature. Na nekim spojnicama su uočene nepravilnosti u obliku odlamanja betona ili dijelova betona koji strši te vlaženje ili iscvjetavanje. Zabilježeno je nekoliko različitih tipova oštećenja od kojih su najzastupljenije pukotine te nakon njih segregacije, ljuštenje i odlamanje betona uz početne stadije korozije armature.

tunel Mala Kapela | foto: EOJN
U Svetom Roku na desnoj cijevi ustanovljena oštećenja obloge tunela u formi ljuštenja, pukotina, segregacije, korozije armature i procurivanja. Mjestimična procurivanja su najprisutnija na zidu kod sjevernog portala gdje je i ljuštenje tunelske obloge najizraženije. Kada je u pitanju lijeva cijev, na zidu kod južnog portala vidljive su pukotine, a javlja se i procurivanje vode. Uz napomenu kako su pukotine i ljuštenje tunelske obloge prisutni na oba ulaza u tunel. Na pojedinim mikrolokacijama vidljivo je oštećenje betonskih ploča pješačke staze. Osim pukotina i ljuštenja betona na građevinskim elementima tunela prisutna su i oštećenja u formi korozije armature.

tunel Sv. Rok | foto: EOJN
U tunelu Dubrave ustanovljena su oštećenja obloge lijeve i desne cijevi tunela Dubrave u vidu ljuštenja premaza, pukotina i odlamanja betona. Curenje vode na kolnik se javlja pretežito po dilatacijskim reškama između kampada. Izluživanje i vlaženje je uočeno na par mjesta, koncentrirano uglavnom u spojnicama kampada tj. dilatacijskim reškama. Na nekim dijelovima obloge vidljiva je armatura zbog premalog ugrađenog zaštitnog sloja betona ili segregacije betona koja korodira i bubri te uzrokuje ljuštenje betona.
Galerija 14 Fotografija
OtvoriŠkurinje, Vršek, Tuhobić
Paralelno, treba reći, HAC je raspisao i natječaj za sanaciju tunelske obloge tunela Škurinje na autocesti A7 Rupa – Rijeka, tunela Vršek i tunela Tuhobić na autocesti A6 Bosiljevo – Rijeka koja je ukupne procijenjene vrijednosti 500.000 eura. Ovaj je natječaj otvoren do 13. svibnja 2025. godine. Radovi koji se trebaju obaviti definirani su također na osnovi stručnog pregleda tvrtke ‘Mi Projektiramo Vama‘ u ožujku i rujnu 2024. godine.
Na tunelskoj oblozi i portalima desne cijevi tunela Vršek uočene su pukotine, a na jednoj je spojnici uočeno i procurivanje vode. Osim pukotina i ljuštenja betona na građevinskim elementima tunela prisutna su i oštećenja u formi korozije armature. Na nekim spojnicama su uočene nepravilnosti u obliku odlamanja betona ili dijelova betona koji strši.
Na bokovima tunela i portalima lijeve cijevi također su vidljive pukotine te oštećenja u formi korozije armature ili iscrtavanje armaturnih mreža zbog nedostatka zaštitnog sloja. Na nekim spojnicama su uočene nepravilnosti u obliku pukotina uzduž spojnice, odlamanja betona ili dijelova betona koji strši te pozicije prethodno saniranih oštećenja sa novim pukotinama, ljuštenjem te odvajanjem dijelova ispucanog sanacijskog morta.

tunel Vršek | foto: EOJN
U tunelu Škurinje ustanovljena su oštećenja obloge tunela na četiri mjesta, u lijevoj cijevi, u vidu procurivanja vode nakon jakih oborina uslijed čega dolazi do vlaženja kolnika. Također uočena su oštećenja na područjima prethodno saniranih površina betonske obloge.
Kod tunela Tuhobić na bokovima i portalima također su vidljive pukotine, a na nekima je uočeno i procurivanje vode. Osim pukotina i ljuštenja betona na građevinskim elementima tunela prisutna su i oštećenja u formi korozije armature. Na nekim spojnicama su uočene nepravilnosti u obliku odlamanja betona ili dijelova betona koji strši te vlaženje ili iscvjetavanje.

tunel Tuhobić | foto: EOJN
Galerija 9 Fotografija
OtvoriGradi se brza cesta s tunelom do Hrvatima omiljenog svetišta, doznajte ovdje detalje.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.