Važne dionice autoceste zakrčene do kasne jeseni: Kreće borba s korozijom, vozit će se po posebnoj regulaciji
Ljeto je skoro pa službeno završilo što znači jedno. Radovi na autocesti mogu se nastaviti po planu u punom jeku. Puno je trasa koje treba sanirati ili jednostavno na njima provesti postupak održavanja, a ovaj tjedan započeli su veliki radovi na dva pravca. Evo što će se raditi na sjeveru, a što na putu do mora i kad se promet vraća u normalu.

autocesta | foto: Pexels
Sad kad je ljeto na izmaku, nešto mirnije mogu nastaviti svi nužni radovi održavanja na autocestama. Ovaj tjedan bilo je nekoliko vijesti iz Hrvatskih autocesta (HAC) o sanaciji na ključnim dijelovima. Otkrili su i hoće li biti utjecaja na promet te dokad će se raditi, a prema njihovoj najavi gradilišta se neće uskoro zatvarati.
Uređenje mostova na sjeveru
Ovaj tjedan krenuli su radovi izvanrednog održavanja i sanacije na hrvatskim autocestama. Radovi će trajati neko vrijeme, a olakotna okolnost je što su završile najveće gužve ljetne sezone.
Prije koji dan započeli su radovi na dionici od čvora Čakovec do čvora Ludbreg na trasi A4 na kojoj će se sanirati prijelazne naprave, ali i pješački hodnici na mostovima Drava 2 i Drava 3. Sanacija će se izvoditi u smjeru graničnog prijelaza Goričan, a sve će popratiti privremena prometna regulacija uvedena 17. rujna, na dan početka radova.
– Uspostava privremene regulacije prometa započinje na način da će se sav promet voditi dvosmjerno kolnikom u smjeru Goričana, kako bi se na kolniku u smjeru Zagreba postavila betonska ograda za razdvajanje smjerova kretanja vozila (New Jersey), javljaju iz HAC-a.
Dodaju da će se po završetku postave betonske New Jersey ograde promet preusmjeriti i voditi kolnikom u smjeru Zagreba. Bit će reguliran jednim prometnim tokom u svakom smjeru kretanja vozila, a vraćanje ‘u normalnu’ očekuje se 28. studenog.

zagušenost prometa | foto: Pixabay
Na putu do mora
Na još jednoj autocesti sanirat će se važan most. U pitanju je Babića most između čvora Žuta Lokva i čvora Otočac na autocesti A1.
Nakon što su u ožujku odabrani izvođači za ovaj posao – tvrtka Hidrostes, izgleda da su tek ovaj tjedan uvedeni u posao. Sanacija bi trebala trajati do polovice studenog, a košta milijun eura kako smo pisali ovdje.
Most star više od dvadeset godina nalazi se na jednoj od najopterećenijih dionica, na području Ličko-senjske županije. Od planiranih zahvata, dužinu od 250 metara zahvatit će frezanje asfaltnog zastora te ručno uklanjanje zaštitnog asfaltnog sloja, a popravljat će se i prijelazne naprave.
Borba s korozijom
Također je predviđeno uklanjanje svog oštećenog betona, tlačno injektiranje većih pukotina i, ono najvažnije, nanošenje antikorozne zaštite. Opće je poznato da je korozija najveća prijetnja armaturi u armiranobetonskim konstrukcija pa će se zbog tog problema određeni dio armature mora i zamijeniti.
Također će se armirati bočne strane novoizvedenog prsnog zida, ukloniti jednostrana oplata te hiperdinamički ukloniti beton ispod prijelazne naprave. Za vrijeme trajanja radova, promet će biti reguliran dvosmjerno kolnikom u smjeru Zagreba da bi se u smjeru Dubrovnika postavila betonska ograda za razdvajanje kretanja vozila.
Nakon postavljanja betonske New Jersey ograde promet će se preusmjeriti i voditi kolnikom u smjeru ‘mora’ s jednim prometnim zrakom za svaki smjer kretanja. Ovdje pročitajte sve o planovima za pregradnju Zagrebačke obilaznice.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.