Pretraga

Krenuli radovi na brzoj cesti u Virovitici: ‘Ovo je ono o čemu su generacije sanjale’

A- A+

Uvođenjem izvođača radova u posao, počeli su radovi na trećoj etapi dugoočekivane brze ceste od Virovitice prema Špišić Bukovici, a koja će se nastavljati dalje prema Bjelovaru i Zagrebu. Radovi za etapu tri su podijeljeni u dva ugovora – rok za izgradnju čvora Virovitica je 18 mjeseci, a dionice do Špišić Bukovice 24 mjeseca.

Čvorište Virovitica nalazit će se kod nadvožnjaka na izlazu iz grada prema prigradskom naselju Korija, a za koji je potpisan ugovor vrijedan 9,9 milijuna eura bez PDV-a s tvrtkom Osijek – Koteks d.d. Drugi ugovor se odnosi na dionicu dugu 5,6 kilometara od Virovitice do Špišić Bukovice, a čiji je izvođač zajednica ponuditelja, tvrtke Colas Hrvatska d.d. i Geotehnika d.o.o. Ugovor je vrijedan 18,9 milijuna eura bez PDV-a.

Na uvođenju izvođača radova u posao je bio i ministar mora, prometa i infrastrukture, Oleg Butković. Tom prilikom je rekao kako su krenuli u realizaciju jednog od najvažnijih cestovnih infrastrukturnih projekata danas u Hrvatskoj – izgradnju brze ceste.

– Ono na što smo najviše koncentrirani je da se Virovitica razvija. Grad je to koji ima ima velike potencijale i koji je čitavo ovo vrijeme razvijao velike projekte u gospodarstvu. Naravno, i čitava Virovitičko-podravska županija ima strašan potencijal i tu se događaju zaista pozitivni trendovi, kada govorimo o razvoju gospodarstva. Dakle zaista je bitno napraviti tu brzu cestu, rekao je Butković.

Dislocirana županija

Dodao je kako su i sami, dolazeći tamo, bilo od strane Bjelovara ili Kutine, vidjeli da je županija zaista dislocirana na neki način i da ozbiljnijeg razvoja gospodarstva i poduzetništva nema, ali ni života općenito, bez izgradnje te ceste. Najavio je i raspisivanje natječaja za prvih 15 kilometara dionice od Bjelovara prema Virovitici ove godine.

Izdvojeni članak

Novi izgled Virovitice: Dovršena rekonstrukcija Povijesnog vrta i trga ispred crkve sv. Roka

– Nakon prvih 15 kilometara, slijedi natječaj za dodatnih 20 kilometara u 2024. godini. Plan je da se spoj između Bjelovara i Virovitice završi u četiri godine, tako da bi onda konačno imali spojenu Viroviticu na Bjelovar, a onda kasnije Bjelovar s brzom cestom prema Zagrebu, rekao je Butković.

Rekao je i kako što se tiče drugog dijela, prema mađarskoj granici, tu moraju sa susjednom državom odrediti točku spoja. Rekao je kako to još nisu učinili, da moraju s njima sjesti i dogovoriti, a nakon toga će se krenuti u pripremu dokumentacije kako bi išla realizacija i te posljednje faze spoja Virovitice prema mađarskoj granici.

Svoje zadovoljstvo početkom radova izrazio je i saborski zastupnik Josip Đakić. Rekao je da su danas sretni što su strojevi izvođača radova napokon počeli raditi na dionici Virovitica – Špišić Bukovica, kao i na čvoru Virovitica, i to nakon dugo vremena, rada i borbe s projektom i ishođenjem sve dokumentacije koja je bila potrebna.

Ogroman gospodarski i životni značaj

– Vjerujem da će radovi biti napravljeni u roku i da će se u roku otvoriti i druga dionica kako bi se završila brza cesta koja ima ogroman gospodarski i životni značaj za grad Viroviticu, kao i za cijelu Virovitičko-podravsku županiju. Puno je problema od ideje do realizacije, puno se istrošilo vremena i nadam se da izvođači radova neće imati prepreka i da će se radovi odvijati kako je predviđeno te da ćemo se što prije voziti brzom cestom,  zaključio je Đakić.

Župan virovitičko-podravski Igor Andrović istaknuo je kako je početak gradnje brze ceste povijesni dan za županiju. Zahvalio se i Vladi Republike Hrvatske i premijeru Andreje Plenkoviću, ministru Olegu Butkoviću i predsjedniku Uprave Hrvatskih cesta Josipu Škoriću na ovom velikom danu.

– Ovo je ono o čemu su generacije sanjale, o čemu godinama pričamo. S današnjim danom krećemo u realizaciju boljeg i kvalitetnijeg spajanja Virovitičko-podravske županije i grada Virovitice sa Zagrebom. Radovi od Farkaševca prema Bjelovaru idu prema nama, ali danas, ovdje u Virovitici, kreću i radovi na području naše županije, kazao je Andrović.

Izdvojeni članak

U Virovitici će se graditi solarne elektrane: Projekt vrijedan 5.5 milijuna kuna

Jedina županije bez kilometra autoceste

Rekao je i kako je Virovitičko-podravska županija jedina županija koja nema niti kilometar brze ceste niti kilometar autoceste, ali i da će se to  ovim projektom promijeniti. Istaknuo je kako će ova brza cesta puno značiti i za Viroviticu i za cijelu Virovitičko-podravsku županiju.

– Ona će generirati i rast gospodarstva i rast životnog standarda, kako na području Virovitice tako i naše županije, ovog dijela Slavonije. Danas smo sretni i ponosni i manje je bitno koja je ovo dionica, bitnije je da su radovi počeli. Završetak cijele dionice do Bjelovara očekujemo za četiri godine, jer od današnjeg dana, ovaj projekt više nitko ne može zaustaviti, rekao je Andrović.

Da je riječ o povijesnom danu za Viroviticu i županiju, potvrdio je i gradonačelnik Ivica Kirin. Rekao je kako napori za izgradnju ceste koja će Viroviticu spojiti sa Zagrebom traju preko 30 godina. Podsjetio je kako je još 1992. godine Donji dom Županijske skupštine donio zaključak o potrebi izgradnje ceste koja će preko Bjelovara spojiti Viroviticu sa Zagrebom.

– Na tom spoju se intenzivno radilo i 2007. godine na inicijativu gospodina Josipa Đakića i mene. Rađena je dokumentacija i napravljena je studija utjecaja na okoliš za autocestu A13, da bi kasnije cesta bila preimenovana u D12. Od prvog spomena te ceste prošla je 31 godina, a 16 godina se intenzivno radilo. Održali smo stotine sastanaka, mijenjale su se uprave i vlade, a za mandata ove Vlade stvari su se konačno pokrenule, naglasio je Kirin.

Dokumentacija riješena za četiri trake

Rekao je da iako će se cesta graditi u dvije trake, sva dokumentacija i svi imovinsko-pravni odnosi bit će riješeni za četiri trake kako bi se s povećanjem prometa mogao neometano graditi i drugi prometni trak. Istaknuo je kako je poanta priče ta da će put do Zagreba trajati sat vremena.

Izdvojeni članak

Spajaju se Zagreb i Bjelovar: Otvoreni radovi na zadnjih 12 kilometara prometnice

– Ova cesta je, osim kraćeg puta, iznimno važna i zbog razvoja gospodarstva te stavljanja u punu funkciju poduzetničkih zona grada Virovitice, osobito megazone Zapad II koja se prostire na 359 hektara i trenutno je najveća u Hrvatskoj, zaključio je Kirin.

Da više nema povratka i ‘stajanja’ naglasio je predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić. Rekao je kako je ovo važan projekt ne samo za Viroviticu, nego i za cijeli ovaj dio Hrvatske. Zahvalio se Gradu i Županiji na značajnoj pomoći kod pripreme ovog projekta. Naglasio je da nije bilo te pomoći, da je pitanje kad bi krenuli s radovima.

– Danas počinjemo s radovima i ne stajemo dok se ne izgradi cijela dionica ceste do Bjelovara, to je danas najvažnija poruka. Za dvije godine ćemo imati mjerenje prolaznog vremena i voziti se dionicom do Špišić Bukovice, do tada ćemo već biti u punim radovima na cijeloj dionici, rekao je Škorić.

Radovi će se odvijati u etapama te će za to vrijeme promet biti privremeno reguliran. Škorić je rekao kako će svaka promjena regulacije biti najavljena i zamolio za strpljenje. Rekao je kako znaju da je ovo međunarodni pravac i da je prometno, ali i apelirao na vozače da se pridržavaju privremene prometne regulacije.

Copy link
Powered by Social Snap