Najskuplja dionica autoceste u Hrvatskoj: Napokon kreće projektiranje?
Nakon što je u Elektroničkom sustavu javne nabave objavljen postupak nadmetanja za projektiranje najskuplje dionice autoceste u Hrvatskoj, odabir se dobrano produžio. U pitanju je izgradnja dionice Rudine-Osojnik dužine 28 kilometara, a za izvedbu projekta javilo se pet zajednica ponuditelja. Od pet ponuda, tri su odmah odbačene kao nevaljane, dok je između preostale dvije odabrana najpovoljnija ponuda. No, druga zajednica ponuditelja ubrzo je podnijela žalbu na odabir nakon čega su odabrani kao najpovoljniji. Uslijedila je žalba prvo odabranih koja je najnovijim rješenjem ipak definirana neosnovanom.
Prije nešto manje od godinu dana, Hrvatske autoceste d.o.o. kao naručitelj su najavile projekt izgradnje najskuplje dionice autoceste u Hrvatskoj. No, postupak je vrlo brzo zakomplicirao odabir projektanata. Godinu dana kasnije te nakon dvije žalbe, najnovije rješenje moglo bi ponuditi konačan odgovor i označiti potpisivanje ugovora s naručiteljem.
Autocesta prema Dubrovniku
Hrvatske autoceste objavile su 28. kolovoza 2023. godine u Elektroničkom oglasniku javne nabave Republike Hrvatske (EOJN RH) postupak nadmetanja s dokumentacijom o nabavi za predmet izrade projektne dokumentacije i ishođenje građevinskih dozvola za novu dionicu autoceste A1. Riječ je o izgradnji dionice Rudine-Osojnik koja bi prema procjenama mogla biti najskuplja dionica autoceste u Hrvatskoj.
Kako smo pisali, za samo prvu poddionicu trase duge 28 kilometara koja bi između ostalog vodila prema Dubrovniku, procijenjena vrijednost mogla bi doseći iznos od 179 milijuna eura. Za drugu poddionicu procjenjuje se još nešto više, čak 201 milijun eura.
Samo provođenje projekta prema procijeni vrijedi oko 9 milijuna eura, a za izvedbu projekta javilo se ukupno pet zajednica ponuditelja. Dok su tri ponude odmah proglašene nevaljanima, između preostale dvije, zajednice ponuditelja Mobilita evolva d.o.o., Zagreb, Geoprojekt d.d., Split, China Railway Eryuan Engineering Group Co. Ltd., Chengdu, Sichuan Province, China i zajednice ponuditelja ZG-Projekt d.o.o., Zagreb, i BBDBridge&Building Design d.o.o., Zagreb kao pobjednik je odabrana prva. Zatim je žalba na odabir druge zajednice sve zakomplicirala.
Odabir projektanta pa žalba
U predmetnom postupku javne nabave nakon objave u EOJN RH prije godinu dana, vrednovano je pet pristiglih ponuda. Kriterijima su kao valjane ocjenjene samo dvije. Potom je temeljem kriterija A) Financijska ocjena ponude i B) Kvalitativna ocjena ponude dana 20. veljače 2024. donesena Odluka o prvonagrađenom koja je dan kasnije i objavljena u EOJN-u. Kao najpovoljnija zajednica odabrana je ona zajednice ponuditelja Mobilita evolva d.o.o., Zagreb, Geoprojekt d.d., Split, China Railway Eryuan Engineering Group Co. Ltd., Chengdu, Sichuan Province, China.
Na što je na predmetnu odluku žalbom izjavljenom dana 28. veljače 2024. godine žalitelj zajednica ponuditelja ZG-Projekt d.o.o., Zagreb, i BBDBridge&Building Design d.o.o., Zagreb osporavao donesen odabir. U žalbenom postupku po predmetnoj je žalbi isti dan doneseno rješenje prema kojemu je predmet vraćen naručitelju na ponovno odlučivanje.
Ponovno odlučivanje
U postupku provedenom po primitku navedenog rješenja, naručitelj je dana 23. svibnja 2024. godine donio, a dan kasnije i objavio novu Odluku o odabiru prema kojoj kao najpovoljniju ponudu ipak odabrao onu zajednice ponuditelja ZG-Projekt d.o.o., Zagreb, i BBD – Bridge & Building Design d.o.o., Zagreb. Iako se činilo da je ovo zaključak priče, na navedenu je odluku dana 3. lipnja prvo odabrana zajednica ponuditelja izjavila žalbu.
Žalitelj je ovog puta osporio zakonitost provedenog postupka pregleda i ocjene ponuda te su žalbenim zahtjevom zatražili poništenje odluke o odabiru. Kao i da se naručitelju naloži nadoknada troška pokretanja žalbenog postupka u ukupnom iznosu od 57.000,00 eura. No, DKOM je nedavno donio rješenje kojim je žalba zajednice ponuditelja Mobilita evolva d.o.o. i partnera odbijena kao neosnovana, te su kao neosnovan odbili i zahtjev za naknadu troškova pokretanja žalbenog postupka.
Očekuje se potpisivanje ugovora?
U odgovoru na žalbu naručitelj je u cijelosti osporio osnovanost žalbenih navoda. Ističe nepostojanje pravnog interesa na žalbu na strani žalitelja te predlaže odbacivanje žalbe i zahtjeva žalitelja za naknadu troškova žalbenog postupka kao neosnovane. Nastavno na analizu materijala u tijeku postupka, žalba je dopuštena, ali definirana kao neosnovana.
Budući da je žalba zajednice ponuditelja Mobilita evolva d.o.o., Zagreb, Geoprojekt d.d., Split, China Railway Eryuan Engineering Group Co. Ltd., Chengdu, Sichuan Province, China odbijena, jedina valjana ponuda ostaje ona ZG-PROJEKTA i partnera. Isto tako, žalitelji neće dobiti ni traženih 57 tisuća za postupak. Trebalo bi uslijediti potpisivanje ugovora, a kako navodi forbes.hr, stručnjak u području javne nabave Marko Turudić napominje da još uvijek postoji mogućnost da žalitelj Mobilita evolva podnese tužbu Visokom upravnom sudu. Ipak, ni taj korak ne bi odgodio potpisivanje ugovora.
U planu je i izgradnja obilaznice Orebića, koja će koštati oko 50 milijuna eura i graditi se od nule. Više pročitajte na poveznici.