Pretraga

Top 10 gradilišta u Hrvatskoj koja će obilježiti 2025. godinu

A- A+

Iako je građevinska operativa u Hrvatskoj još uvijek poprilično orijentirana na obnovu od potresa, u 2025. godini biti će aktualni radovi na brojnim gradilištima koji predstavljaju značajna ulaganja u javnu infrastrukturu, turizam i razvoj gospodarstva. Očekivano, projekti su mahom koncentirani oko najvećih gradova, ali mega gradilišta se trebaju aktvirati i na otoku Viru, te u Bjelovaru. Uz to, treba reći, u 2025. godini očekuje se i završetak dva velika projekta koji su započeli u prethodnom razdoblju, rekonstrukcija platoa Žnjan i prve faze terminala Rijeka Gateway. Istražili smo koja su trenutno najatraktivnija gradilišta u Hrvatskoj uz obećanje da ćemo ih držati na oku.

Gradilište | izvor: Unsplash

Građevina je svakako sektor koji nikada ne miruje, tako će biti i u Hrvatskoj u 2025. godini. Uz atraktivna, milijunska gradilišta koja se tek otvaraju, nekoliko je i onih koji će konačno dočekati zatvaranje, odnosno potpunu realizaciju ranijih godina započetih projekta.

Izdvojili smo top 10 bauštela u Hrvatskoj, a iako su na našoj listi uglavnom rangirane prema vrijednosti investicije treba reći kako su društveni i gospodarski značaj projekta za zajednicu također odigrali veliku ulogu da konkuriraju za Bauštela.hr Top 10 gradilišta u Hrvatskoj koja će obilježiti 2025. godinu.

10. Produženje splitske rive

Grad Split, u suradnji sa studijem 3LHD, pokreće veliki projekt rekonstrukcije i proširenja splitske rive. Projekt uključuje tri ključna segmenta: obnovu centralnog dijela, te proširenje prema zapadu i prema istoku, čime će se stvoriti najveća pješačka zona u centru grada. Rekonstrukcija bi trebala započeti u 2025., a procijenjena vrijednost investicije iznosi 18,5 milijuna eura.

U centralni djelu nove rive biti će uklonjeni prepoznatljivi ‘jarboli’, te postavljeni vertikalni stupovi za rasvjetu, obnovit će se terase ugostiteljskih objekata i urediti zelenilo. Također ovdje će biti postavljena nova urbana oprema.

Radovi na zapadnom djelu obuhvatit će proširenje sve do kuće Dešković i sv. Frane. Promet će biti usmjeren na mali kružni tok, a predviđen je i prostor za skulpturu Vaska Lipovca, omiljenu među građanima. Također, ovdje je planirano postavljanje podzemnih kontejnera, a proširenje ovog dijela spojit će se s pješačkom zonom Varoškog trokuta, koja će također iduće godine biti realizirana.

Radovi na istočnom djelu obuhvaćaju proširenje sve do Hrvojeve ulice. Sve uz premještanje parkirališta za automobile i motore radi bolje prometne protočnosti i veće pješačke zone.

Split

Split | foto: Pexels

9. Kamp HNS-a

U 2025. godini očekuje je otvaranje gradilišta za kamp Hrvatskog nogometnog saveza u Velikoj Gorici. Vlade RH je za ovu svrhu državno zemljište u vrijednosti od 4,2 milijuna eura ustupila HNS-u. Prema prvim najavama izgradnja kompleksa će koštati oko 15 milijuna eura.

Odabrano je idejno rješenje arhitektonskog ureda Gradit. Projekt kampa podrazumijeva izgradnju upravne zgrade, ali i stadiona kapaciteta 1.500 sjedećih mjesta, ukupno tri nogometna terena i skladišta. U drugoj pak fazi gradit će se četvrti nogometni teren, medicinski centar te sportska dvorana.

Stručnjaci su procijenili kako koncept odabranog idejnog rješenja na kvalitetan način pozicionira građevine na čestici, ističe raznolikost pojedinih građevina, ostaruje položaj nogometnih terena, kao i povezivanje građevine upravne zgrade s građevinom stadiona. Pritom, koncept obloge s vizualnim prodorima osmišljen je s prepoznatljivim simbolima u obliku grba i crvenih i bijelih kvadratića.

8. Terme Bjelovar

Krajem studenog otvoreno je gradilište u Velikom Korenovu gdje bi do ožujka 2026. godine trebale niknuti terme Bjelovar koje predstavljaju kupališni projekt bez ijedne plinske cijevi i u potpunosti samoodrživ. Projektu je vrijedan 41,5 milijuna eura bez PDV-a, kompleks je projektirao Viz-ex, a izvođač radova je zajednica ponuditelja koju čine tvrtke Radnik i Hidroregulacija.

Bazenski kompleks, čijoj gradnji te osnivanju nacionalnog Centra za razvoj vodenih sportova su već ranije potporu dale i stručne organizacije poput Hrvatskog olimpijskog odbora, sadržavat će šest bazena, među kojima je i olimpijski. Rok za izgradnju je ožujak 2026., što znači da će najznačajniji dio radova biti obavljen u 2025. godini. Terme bi trebale biti otvorene u lipnju 2026.

Od projekta se očekuje podizanje standarda života u gradu. Stoga je izgradnja termi trenutno najvažniji gradski projekt jer će nove terme biti najveće u Hrvatskoj, te u Bjelovar dovesti turiste i sportaše, ali i postati oslonac za lokalnu zajednicu.

Terme Bjelovar

Terme Bjelovar | Grad Bjelovar

7. Plato Žnjan

Najkasnije do blagdana Svetog Duje, odnosno u svibnju 2025. godine trebao bi završen mega projekt rekonstrukcije i generalnog uređenja platoa Žnjan u Splitu. Radove izvode tvrtke Lavčević d.d. i Lavčević-inženjering čija je ponuda na javnom natječaju bila najbolja, a iznosila je 45,5 milijuna eura bez PDV-a.

Nakon godina pripreme, parcela duž obale površine 31. nogometnog igrališta, upravo doživljava povijesnu transformaciju iz divlje plaže s zapuštenim zaleđem u top rekreacijsko područje uz more prema najvišim standardima. Velik dio posla već je obavljen. Tako se sada iz zraka već mogu vidjeti jasne vizure novog rekreativnog središta Splita.

Velik je to projekt Grada Splita koji se provodi u 6 faza, a podrazumijeva rekonstrukciju komunalnog područja koje ima puno komponenti, komercijalnih sadržaja, garažni objekt koji s okolnim područjem ima 998 parkirnih mjesta, puno zelenila, rekreacijskih sadržaja poput modernog dječjeg igrališta, skejt parka, futurističkog amfiteatra s pogledom na more. Tu su i dvije mega skakaonice u more, plovno taxi pristanište, te četiri uzdignuta elementa sa solarnim panelima koji će napajati električnom energijom objekte.

Radovi na platou Žnjan idu dalje | Foto: screenshot Grad Split

6. Vijadukt Zagreb i Sarajevska

Projekt obuhvaća izgradnju vijadukta od gotovo 800 metara preko Ranžirnog kolodvora koji će biti svojevrsni produžetak zagrebačke obilaznicu u već izgrađenom čvoru Jakuševec s jedne strane, te na Sarajevsku cestu. Do trenutka kada vijadukt bude završen i radovi u Sarajevskoj bi trebali biti gotovi pa će se tako dobiti široka avenija prema Zapruđu, preko Mosta mladosti u srce Zagreba.

Ukupna duljina zahvata je jedan kilometar, od čega se 700 metara odnosi na vijadukte. Nakon otvaranja ponuda slijedi njihovo razmatranje odnosno pregled, ocjena i usporedba, a potom odluka o odabiru ekonomski najpovoljnije ponude. Nakon uvođenja izvođača u posao rok za dovršetak radova je 30 mjeseci.

Javna nabava za ovaj veliki projekt raspisana je u prosincu 2023. godine procijenjena je na 62,25 milijuna eura bez PDV-a. Na otvaranje ponuda čekalo se čak 11 mjeseci što se pravda već spomenutim velikim interesom potencijalnih izvođača koji su HAC zasuli pitanjima o zahtjevnom projektu. Među pristiglim ponudama, daleko najpovoljniju dao je zagrebački GIP Pionir. Ponuda iznosi 46,3 milijuna eura.

vijadukt

vijadukt | foto: Freepik

5. Istarski ipsilon

Dok se gradi dionica tunel Učka do čvora Matulji u tijeku je i izgradnja punog profila autoceste pa nastavljaju i radovi na dogradnji Istarskog ipsilona koji postaje ‘X’. Ovaj ugovor potpisan je 10. svibnja 2023. godine, a izmjenama i dopunama koncesijskog ugovora predviđena je realizacija investicije dviju podfaza ‘Jadranske autoceste’ od dionice Dragonja do Matulja ukupne procijenjene vrijednosti oko 200 milijuna eura.

U 2025. godini trebao bi biti završen velik dio radova posljednje faze Istarskog ipsilona koja uključuje  dionicu od tunela Učka do Matulja i dva vijadukta – Limska draga i most Mirna čime će se završiti Ipsilon te integrirati Istru u autocestovnu mrežu Hrvatske. Radovi su u punom jeku, a izvođač je Bina Istra.

Prema ugovorenom roku s izvođačem u trajanju od tri i pol godine, 10 kilometara duga dionica autoceste trebala bi u punom profilu autoceste spojiti tunel Učku i Matulje, do 2027. godine. Dupliranjem dionice Matulji-tunel Učka također će se omogućiti pristup naseljima Benčinići i Kolavići, a prema kojima je pristup bio problematičan.

U tijeku su radovi na Istarskom ipsilonu | screenshot YouTube

4. Autobusni kolodvor Rijeka

U prosincu 2023. godine je započela realizacija projekta Zapadna Žabica u sklopu kojega bi  Rijeka u 2025. godini trebala dobiti novi autobusni kolodvor na koji se čeka više od dva desetljeća. Kompleks obuhvaća i veliki garažu, te nove sadržaje na prostoru između zgrade Lučke uprave i Rive Boduli.

Također, ističe se, Grad Rijeka će u suradnji s kupcem nekretnina na Zapadnoj Žabici izgraditi nastavak Ulice Riva, važne ne samo kao pristup novom kompleksu, nego i kao veza Ulice Riva na nedavno otvorenu cestu D403. Vrijednost investicije iznosi približno 70 milijuna eura. Idejno rješenje potpisuje studio 3LHD, a investitor je tvrtka Best In Parking. Radovi su započeli rušenjem starih skladišta.

Rijeka autobusni kolodvor

Rijeka autobusni kolodvor | vizualizacija

3. Aglomeracija Vir

Vodovoda Vir u završnoj je fazi natječaja kojim se traži izvođač 99,3 milijuna eura vrijednih radova koji bi trebali na ovom otoku u zadarskom arhipelagu promijeniti sve. Riječ je o projektu Aglomeracija Vir čijom bi realizacijom Virani konačno trebali duž cijelog otoka dobiti vodovodni i kanalizacijski sustav. Da, dobro ste pročitali, ova perjanica hrvatskog turizma i dalje svoje domaće, kao i milijune gostiju, napaja iz cisterni.

Projekt Aglomeracija Vir trebao bi obuhvatiti izgradnju 107,8 kilometara vodovodne mreže s dvije crpne stanice, 114,9 kilometara kanalizacijske mreže s 15 crpnih stanica, izgradnju uređaja za pročišćavanje otpadnih voda i 2 kilometra podmorskog ispusta. Iz Vodovoda Vir uoči raspisivanja natječaja su nam rekli kako su za projekt osigurane sve potrebe dozvole, te da je projektna dokumentacija spremna.

Iako je početak radova najavljen za 2025. godinu, treba reći kako financiranje formalno još uvijek nije osigurano. Naime, na natječaju Ministarstva gospodarstva i regionalnog razvoja koji je raspodjeljivao novac za aglomeracije za naredno razdoblje, virski je projekt dobio etiketu ‘preskupog’. No, iz Vodovoda Vir objašnjavaju kako to ne znači ‘odbijenicu’. Naime, resorno je Ministarstvo poslalo poruku kako će pronaći način za realizaciju ovoga projekta koja se ispune svi preduvjeti.

Virski most

Virski most | foto: Općina Vir

2. Pruga Zadar-Kinin

Obnova pruge Zadar-Knin duge oko 94,86 kilometara trebala bi poboljšati prometnu povezanost s niz godina izoliranim zadarskim zaleđem. Projekt se sastoji od nekoliko faza, točnije od izgradnje bibinjske obilaznice, željezničkog povezivanja luke Gaženica sa zadarskim kolodvorom, povezivanja s Poduzetničkom zonom Crno, zračnom lukom Zadar te produljivanja željezničke mreže do središta grada. Revitalizacija kreće s gradnjom obilaznice.

Na javnom natječaju HŽ Infrastrukture izabrana je ponuda tvrtke Swietelsky, podružnice austrijskog predvodnika kada je u pitanju gradnja prometne infrastrukture. Procijenjena vrijednost posla bila je 90 milijuna eura, vrijednost ugovora iznosi 68,7 milijuna bez PDV-a, odnosno 87,1 milijuna eura s PDV-om. Najveći dio posla treba bi biti obavljen upravo u 2025. godini.

Pruga, ilustracija | Foto: Unsplash

1. Rijeka Gateway terminal

U 2025. godini trebala bi biti završena i prva faza radova terminala Rijeka Gateway na Zagrebačkoj obali. Riječ je o zajedničkom ulaganju APS Terminalsa (Maersk Group) i ENNA grupe koje obuhvaća ulaganja od 200 milijuna eura s predviđenim rokom za završetak radova do kraja 2025. godine. Prva faza uključuje izgradnju osnovne infrastrukture terminala, nabavku najsuvremenijih kontejnerskih dizalica i uspostavu logističke podrške. Ovdje valja dodati kako se u drugoj fazi planira ulaganje od 180 milijuna eura do 2035. godine.

Da se radovi privode kraju moglo se vidjeti već ljetos kada su u Rijeku stigle prve mega lučke dizalice. Radi se o manjim dizalicama koje će služiti za manevriranje tereta unutar terminala, a u ovoj se pošiljci razlikuju dvije vrste. RTG (rubber tyred gantries) mostne dizalice na gumama i RMG (rail mounted gantries) mosne dizalice za rad na željeznici.

Treba reći i kako je sredinom srpnja u sklopu terminala Rijeka Gateway najavljen Trg snažnih žena na kojemu će se nalaziti najveće dizalice. Koja će imena nositi dizalice prethodno je odlučila anketa u kojoj je sudjelovalo približno 8.000 građana.

nove dizalice na riječkom terminalu Gateway | Grad Rijeka

Copy link
Powered by Social Snap