Trošak za javnu infrastrukturu u Zagrebu 100 milijuna eura, najskuplja pruga na Heinzelovoj
Osim početka novih i nastavka izgradnje već pokrenutih kapitalnih gradskih projekata, u Zagrebu se planira i obuhvatno uređenje komunalne infrastrukture. Gradska skupština Grada Zagreba donijela je Program građenja komunalne infrasture kojim je predviđeno skoro 100 milijuna eura za ‘ušminkavanje’ javnih površina, nerazvrstanih cesta, gradskih groblja, te izgradnju javne rasvjete. Najskuplja će biti dugoiščekivana proširenja prometnica i gradske tramvajske mreže.
Grad Zagreb kao i svi drugi gradovi pred kraj 2024. predstavio je proračun za iduću, 2025. godinu. Ukupno, grad u nadolazećoj godini ‘na raspolaganju’ ima 2,94 milijarde eura što je 5,5 posto više u odnosu na ovu godinu. Zna se da će velik dio novca ići na kapitalne gradske projekte, kojih će u idućoj godini biti čak deset.
Od ukupnog iznosa, skoro 100 milijuna eura trebalo bi se iskoristiti za građenje površina javne namjene, nerazvrstane ceste, groblja, krematorij i javnu rasvjetu. Od navedenog iznosa, najviše će ipak ići na sređivanje prometnica i pruga, a znamo i kojih.
Sređuje se komunalna infrastruktura
Gradska skupština Grada Zagreba 5. prosinca 2024. je donijela Program građenja komunalne infrastrukture na području Grada u 2025. Iznos od 92.666.000 eura predviđen je za uređenje već spomenutih elemenata komunalne infrastrukture, a detaljni plan izgradnje i trošenja pronašli smo u obrazloženju dostupnom na stranicama Gradske skupštine.
Od predviđenog ukupnog iznosa za komunalnu infrastrukturu, jedan dio ići će na uređenje površina javne namjene, još nešto na groblja i javnu rasvjetu, dok će najviše ‘koštati’ sređivanje nerazvrstanih cesta. Što se tiče javne namjene, uredit će se Strossmayerovo šetalište, rekonstruirati Schlosserove stube te urediti Trg Dražena Petrovića, a za sve ovo izdvojeno je 10.820.000 eura. Od prometnica, najočekivaniji i najkompleksniji zahvati su izgradnja novih tramvajskih pruga na jugoistoku i istoku grada, te produžetak Kolakove.
Gradnja cesta
Za gradnju nerazvrstanih cesta planirana su sredstva u iznosu 63.900.000 eura, s koliko se planira izgraditi više cestovno-prometnih objekata. Najznačajniji za istaknuti svakako su gradnja produžene Branimirove od Zagrebačke do Varaždinske, izgradnja tramvajske pruge od Ulice kralja Zvonimira do okretišta Savišće, a nezaobilazna za spomenuti je i rekonstrukcija dijela Sarajevske ceste od Avenije Dubrovnik do Ranžirnog kolodvora.
Poznato je kako će produžetak tramvajske mreže Henizelovom biti građen za pozamašan iznos zbog potrebe za izmještanjem vodovoda. Osim ovih projekata, za iduću godinu u planu su i dugoiščekivani produžetak Ulice Rudolfa Kolaka, pješačko-biciklističke staze u nastavku Ulice Leopolda Tepeša s pothodnikom ispod pruge, Zagorska-Magazinska-Vodovodna i druge prometne trase.
Također će se planiranim sredstvima realizirati nastavak već započetih ili izrada novih studija i tehničke dokumentacije za još neke već najavljene projekte. Tu su produžena Vatikanska, Šarengradska, vijadukt Sava-Odra, Ulica Medpotoki od Aleje grada Bolonje do Samoborske ceste, produžena Ulica grada Gospića od Ulice grada Vukovara do Mandlove ulice, Samoborska cesta od ulice Oranice do Zagrebačke ceste, Čulinečka i ostali pravci.
Sređivanje groblja i nova LED javna rasvjeta
Nešto će se ulagati i u gradska groblja, za što je osigurano 2.940.000,00 eura. Taj je novac predviđen za izradu tehničke dokumentacije i radove na izgradnji, a sve prema prioritetima Podružnice Gradska groblja.
– Od značajnijih projekata planira se sanirati cesta, vodovod i kanalizacija na groblju Mirogoj (V. faza) i groblju Miroševac, stoji u Obrazloženju.
Na posljetku, 11.000.000 eura predviđeno je za građenje javne rasvjete. Projektima je predviđena
izgradnja nove ekološke rasvjete, te dijelom rekonstrukcija postojeće. Od značajnijih projekata javne
rasvjete planira se modernizirati postojeći rasvjetni sustav na Aveniji Većeslava Holjevca od Mosta slobode do Slavonske avenija, Aveniji Marina Držića, Ulici Kneza Branimira, Savskoj cesti, Aleji grada Bolonje, uključivo s tunelom Susedgrad.
Novu, moderniziranu rasvjetu trebali bi dobiti i Avenija Dubrovnik, potez uz jezero Bundek, te Savski nasip od Savskog mosta do Mosta mladosti. Upotrebom novije LED tehnologije, navodi obrazloženje, omogućit će se kvalitetnija rasvijetljenost uz manji utrošak električne energije, te dodatna mogućnost smanjenja rasvijetljenosti od sat vremena prije sredine noći do četiri sata poslije sredine noći te na taj način postići dodatnu uštedu.
Osim spomenutih, koje bi još nove prometne pravce Zagreb trebao dobiti u nadolazećoj godini, pročitajte ovdje.