Pretraga

Velike promjene: Mega željeznički projekti na sjeveru vrijedni pola milijarde eura zaustavit će vlakove

A- A+

Diljem Hrvatske pokreću se i najavljuju mega željeznički projekti. Iz graditeljskog sektora nerijetko se naglašava kako će upravo projekti na željeznici biti glavni infrastrukturni korak na razini države kad se do kraja izgrade preostale dionice autocesta na obali. U željeznice i željezničke zgrade po procjenama bi se trebalo uložiti i do 6 milijardi eura da bi dostigle maksimum i postale optimalne za putovanje, a radovi se trenutno zahuktavaju na dva već otvorena željeznička gradilišta. Gradnja će na nekoliko dana zasmetati vlakovima te se očekuju izmjene u voznom redu.

radovi na željezničkoj pruzi | foto: HŽ Infrastruktura

U tijeku su radovi na više dionica željezničke pruge diljem Hrvatske. Od nekoliko milijunskih gradilišta, u važnu fazu upravo ulaze dva velika željeznička projekta na kontinentu.

Riječ je o rekonstrukciji postojećeg i izgradnji drugoga kolosijeka na dionicama Dugo Selo-Križevci i Križevci-Koprivnica-državna granica, koji ukupno vrijede preko pola milijarde eura. Ulazak radova u novu fazu neminovno će uzrokovati izmjene u rasporedu putovanja vlakom, o čemu su izvijestili iz HŽ Infrastrukture.

Izdvojeni članak

Iščekivanju nema kraja: Tko će za 255 milijuna srediti prugu od Hrvatskog Leskovca do Karlovca?

Preusmjeravanje prometa

Od petka 25. travnja u 8 i 20 sati ujutro do nedjelje 27. travnja, upozorili su, doći će do značajnih promjena u željezničkom prometu. Promjene se očekuju zbog radova na dvama velikim željezničkim projektima od Dugog Sela do Križevaca te između Križevaca i državne granice s Mađarskom, a zbog radova će biti obustavljen sav željeznički promet kroz Dugo Selo.

Umjesto vlaka vozit će autobus, radovi će ‘poremetiti’ putovanje na još nekim relacijama, primjerice, od Glavnog kolodvora do Sesveta, Dugog Sela, Koprivnice, Novske, Osijeka, ali i Požege, te Banove Jaruge i Savskog Marofa u oba smjera.

Foto: Unsplash

Što se radova tiče, između kolodvora Križevci i Lepavina izvodit će se radovi potrebni za preusmjeravanje prometa na lijevi kolosijek. Uz to, radit će se i na kontaktnoj mreži i skretnicama u kolodvoru Križevci te na spoju Vojkovački Kloštar. Isto tako, između Dugog Sela i Vrbovca ugrađivat će se skretnice i propustiti, a očekuju se i radovi na kontaktnoj mreži.

Radovi od pola milijarde

Uz napomene o promjenama voznog reda, iz HŽ-a stiže napomena o tome da je glavni cilj rekonstrukcija ukupno vrijednih preko pola milijarde eura osigurati dvokolosiječnu prugu. Rekonstruirane i dograđene tračnice podići će brzinu putovanja na 160 kilometara na sat od Dugog Sela do mađarske granice, a projekt bi trebao završiti 2026. godine.

Izdvojeni članak

U Zagrebu tri nove stanice za vlak? Evo gdje je zapelo i kada ih se može očekivati

Podsjećamo, dionica Dugo Selo-Križevci duga je 38,2 kilometra i sastavni je dio glavne koridorske željezničke pruge za međunarodni promet M201, između državne granice i Dugog Sela. Ugovor za izvođenje radova na tom dijelu Mediteranskog koridora HŽ Infrastruktura potpisala je krajem travnja 2016. godine sa zajednicom ponuditelja koju čine tvrtke DIV grupa d.o.o., Dalekovod i Zagreb-Montaža u vrijednosti 164,6 milijuna eura.

S druge strane, rekonstrukcija dionice Križevci -Koprivnica-državna granica duljine 42,6 kilometara trebala bi biti još skuplja. Za te radove prije pet godina potpisan je ugovor vrijedan čak 320,9 milijuna eura. Ova dionica nastavak je trase Mediteranskoga koridora između Rijeke i Budimpešte.

Ovdje pročitajte sve detalje o obnovama kolodvorskih zgrada diljem Hrvatske. Što je obnovljeno, a koje zgrade tek čeka ‘ušminkavanje’.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap