Nadvožnjak kod Masleničkog mosta ide u obnovu: Sanacija zatražena prije dvije godine
Hrvatske ceste nastavljaju s valom obnove nadvožnjaka na autocestama. Uskoro će novo ruho dobiti i nadvožnjak Vinjerac, smješten na autocesti A1, u neposrednoj blizini Masleničkog mosta. Trenutačno je u tijeku javna nabava za izvođača radova, a procijenjena vrijednost investicije iznosi 350.000 eura. Važno je napomenuti kako je hitna sanacija nadvožnjaka zatražena još 2023. godine, dok je 2018. već provedena djelomična obnova donjeg ustroja iznad desnog kolnika.

nadvožnjak Vinjerac | Foto: Google Maps
Nastavlja se val sanacije nadvožnjaka na hrvatskim autocestama. Ovog puta obnovu će dobiti i nadvožnjak Vinjerac, smješten na autocesti A1 Zagreb – Split – Dubrovnik, nedaleko od Masleničkog mosta. Prema podacima iz sustava javne nabave, Hrvatske ceste raspisale su natječaj za izvođača radova ukupne vrijednosti 350.000 eura.
Čekalo se dvije godine
Obnova obuhvaća kompletnu sanaciju nadvožnjaka, uključujući zamjenu asfaltnog kolnika i hidroizolacije, pješačkih ograda, betonskih rubnjaka te obnovu pješačkih staza s obje strane objekta. Također će se sanirati vijenci, upornjak U1 i rasponska konstrukcija na kojoj su primijećena oštećenja zaštitnog sloja betona. S niže strane objekta planirana je i zamjena nosača cijevi.
Prema dokumentaciji, hitna sanacija zatražena je još u srpnju 2023. godine, nakon što su stručnjaci upozorili na mogući pad materijala s konstrukcije na autocestu, što bi moglo ugroziti sigurnost prometa. Riječ je o nastavku radova iz 2018. godine, kada je saniran donji ustroj nadvožnjaka iznad desnog kolnika.
Nadvožnjak Vinjerac nalazi se na stacionaži km 244+555, na dionici autoceste A1, unutar katastarske općine Posedarje, k.č. 2472. Kroz njega prolazi lokalna cesta 63028, koja povezuje autocestu s mjestom Vinjerac. Objekt se prostire na duljini od 44,96 metara, dok širina iznosi 9,10 metara. Građen je kao konstrukcija od dvije armiranobetonske proste grede, svaka duljine 19 metara, a izveden je u kružnoj krivini radijusa 112 metara. Uzdužni pad konstrukcije iznosi 0,89 posto.
U poprečnom presjeku nadvožnjak sadrži dvije vozne trake širine tri metra, uske zaštitne trake te pješačke staze širine 1,20 metara s više i 1,50 metara s niže strane. Objekt nema zaustavnih traka, a rubnjaci su podignuti 20 centimetara iznad asfaltne površine. Umjesto klasičnih prijelaznih naprava, konstrukcija koristi dvije radne reške, koje su dovoljne s obzirom na njezinu duljinu.

nadvožnjak Vinjerac | Foto: EOJN
Što kaže inspekcija?
Dosadašnja inspekcija pokazala je da je donji ustroj iznad desnog kolnika, saniran 2018. godine, u relativno dobrom stanju. Ipak, na nosačima i betonskoj ploči s te strane vidljiva su lokalna odlamanja betona i korozija armature, osobito na nosaču N7, čije se hitno saniranje preporučuje kako bi se spriječilo otpadanje materijala na prometnicu ispod. Slična oštećenja uočena su i na drugim nosačima, kao i na zidovima upornjaka U1, gdje su primijećene pukotine i dodatna odlamanja.
Stupište S1 i ležajevi vizualno su očuvani, no horizontalne odvodne cijevi pokazuju značajnu koroziju, osobito na spojevima. Asfaltna površina kolnika zasad je u zadovoljavajućem stanju, no pješačke staze pokazuju jasne znakove propadanja, uključujući pukotine, odlamanja betona i koroziju armature. Ograde i vijenci također su oštećeni, s izraženom korozijom osobito ispod stupova pješačke ograde.
Obuhvat sanacije
Unatoč navedenim oštećenjima, nosivost i stabilnost objekta ocijenjeni su zadovoljavajućima, a prometna sigurnost trenutno nije ugrožena. Ipak, zbog realne opasnosti od pada dijelova konstrukcije na prometnicu ispod, sanacija je nužna i obuhvaća obnovu donjeg ustroja iznad lijevog kolnika, nosača cijevi, pješačkih staza i asfaltnog kolnika.
Radovi će uključivati reprofilaciju oštećenih betonskih dijelova, uklanjanje oštećenog sloja betona hidrodemoliranjem, injektiranje pukotina, ugradnju nove armature i sanacijskog morta, te završno nanošenje trajnoelastičnog premaza. Asfaltni kolnik bit će mehanički uklonjen, zatim očišćen, nakon čega će se postaviti nova hidroizolacija i slojevi asfalta ukupne debljine osam centimetara. Na pješačkim stazama izvest će se kompletna zamjena betona i armature, postavit će se nova ograda, a površine će biti zaštićene završnim elastičnim premazom. Po završetku radova predviđena je obnova horizontalne prometne signalizacije i uređenje gradilišta.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.