Pretraga

Svi su htjeli ovaj posao! Gradi se milijunska cesta na Velebitu, makadam odlazi u prošlost

A- A+

Područje Ličko-senjske županije, kao općenito manje gusto naseljenih predjela, obiluje zanemarenim makadamskim putevima kojima se auto jedva da vuče. Zbog sigurnosti vožnje, na zavojima brzina treba ostati niska, ali bi neravne prometne površine ipak mogao zamijeniti pristojan kolnički zastor i ujednačena širina. Upravo to dobit će zanemarenih 10 kilometara nerazvrstane trase na Velebitu. Vrijednost projekta iznosi 6,6 milijuna eura, a pripao je tvrtki Millem Inženjering. I to u oštroj konkurenciji od čak 10 ponuđača.

Uređuje se makadamski put na području PP Velebit: TZ Park prirode Velebit, Canva

U prvim tjednima ove godine objavljen je postupak nabave kojim se tražila rekonstrukcija nerazvrstane ceste NC 149 i izgradnja 20 kilovata kabela na području Parka prirode Velebit. Ponude su otvorene na proljeće, no tek je prije nekoliko dana objavljena odluka o odabiru izvođača te zapisnik o pregledu. Posao od 6,63 milijuna eura (bez PDV-a) pripao je tvrtki Millem-inženjering.

Izdvojeni članak

Velebitske ceste: Građene kao ambiciozni pothvati u kamenu, jedna ove godine slavi 200. rođendan

Planinski makadam

Tvrtka Millem Inženjering, konačno je objavljeno u Elektroničkom sustavu javne nabave, rekonstruirat će nerazvrstanu cestu NC 149 u Senju, i to za nešto manje od procijenjene vrijednosti. U odnosu na procjenu od 8 milijuna, ugovorena vrijednost radova niža je za oko milijun i pol eura.

Taj novac trebao bi dostajati da se realizira projekt rekonstrukcije makadamske prometnice u Ličko-senjskoj županiji, na katastarskoj čestici broj 8880 na području Grada Senja, izrađen u rujnu 2024. godine. Projekt otkriva da se radi o cesti u lošem općem stanju.

– Radi se o uskoj prometnici koja je većim dijelom makadamskog zastora. Kolnik makadamskog dijela širine od okvirno 6 metara je u lošem stanju, na pojedinim dionicama je utonuo te su ga isprale oborinske vode. Na dijelovima gdje postoji asfaltna kolnička konstrukcija (zaselak Gromile i Hrmotine) trasa je uska oko 3 metra te nije prikladna za očekivani promet, stoji u tehničkom opisu.

makadam | pexels

Podiže se brzina

S obzirom na navedeno, traži se rekonstrukcija gotovo 10 kilometara ceste kako bi se na predmetnoj dionici podigla razina prometne usluge, ali i znatno poboljšala sigurnost odvijanja prometa. Zahvat, navodi opis, počinje na raskrižju s lokalnom cestom 59009, da bi preko zaselaka Rončević Dolac i Hrmotine protegnuo do zaselka Lopci, točnije do raskrižja s ŽC 5126.

Projektno rješenje predstavljeno je s dvije osi, u točnoj duljini od 9.936 metra. Trasa se proteže u smjeru sjever-jug te prolazi kroz spomenute zaselke, dok druga os duljine od okvirno 81 metra predstavlja rekonstrukciju lokalne ceste u zoni križanja s prvom osi. Radovima i poštujući uvjete za cestu koja prolazi Parkom prirode Velebit, postići će se veća računska brzina od dosadašnje koja je iznosila jedva 30 kilometara na sat, dok će se na skretanjima zadržati zbog sigurnosti prometovanja.

Top 10

Odabrani ponuditelj za izvedbu zadatka koji je tvrtki pripao u brojnoj konkurenciji imat će, po trajanju ugovora, 18 mjeseci. Vrijedi napomenuti da je na natječaj pristiglo ukupno 10 prijava, od kojih su dvije odbijene kao preskupe.

Od preostalih osam, kao najbolja, odnosno ponuda koja je osvojila najviše bodova, ona tvrtke Millem-inženjering odabrana je prije samo nekoliko dana – 8. kolovoza. Ponuda je kao takva prvenstveno zadovoljila kriterij ekonomske povoljnosti. Ovdje pročitajte sve što treba znati o cestama na Velebitu.

cesta Velebit

cesta Velebit | foto: PP Velebit

Nezadovoljavajući uvjeti

Trasa postojeće prometnice uglavnom je na blagoj padini. Uz to, elementi prometnice poput širine kolnika, radijusa, poprečnih i uzdužnih nagiba te kolničke konstrukcije ne zadovoljavaju osnovne uvjete tražene razine prometne sigurnosti s obzirom na ondje predviđeni promet. U sklopu prometnice ne postoji ni odvodnja oborinskih voda, zbog čega se događa već ranije spomenuto ispiranje površinskog sloja.

Uzimajući u obzir sve probleme ovog dijela prometne infrastrukture, projekt predviđa sanaciju kolnika izgradnjom asfaltne kolničke konstrukcije, uređenje odvodnje oborinskih voda te korekciju horizontalne i vertikalne geometrije bez većih odstupanja od trase postojeće prometnice. Pritom, zbog potrebe da se zaštiti priroda u Parku prirode Velebit trasa je vođena tako da se što je više moguće iskoristi koridor postojeće prometnice.

Izdvojeni članak

Otvoreno gradilište u kanjonu: Ništa mehanizacija, čak se i materijal doprema pješke

Nadalje, radi nepovoljne horizontalne i vertikalne geometrije prometnice, jedan od glavnih ciljeva projekta bit će postići ispruženije vođenje trase. Uz zadane rubne uvjete, a opet sa željom da se unaprijede geometrijski elementi trase generalno se na trasi neće moći postići računska brzina od 30 kilometara na sat. Iako se na nekoliko lokacija, makar lokalno odstupilo od postojeće trase, to nije bilo dovoljno da se postignu veće računske brzine na dužim dijelovima.

Oborinska odvodnja

Iako većim dijelom prolazi nenaseljenim predjelima, postojeća prometnica se na predmetnoj dionici križa s više lokalnih nerazvrstanih prometnica. Uglavnom su to prometnice nižeg ranga.

Zbog proširenja i djelomičnog izmještanja predmetne trase predviđa se rekonstrukcija postojećih križanja dok bi (makadamski) prilazi parcelama trebali biti izgrađeni i prilagođeni kako se bude napredovalo s gradnjom, navodi projektna dokumentacija. Za oborinsku odvodnju projektom je predviđeno da odvodnja oborinskih voda s prometnice bude otvorenog tipa, bez tretmana oborinskih voda u separatorima ulja i masti. Ova odluka u skladu je s činjenicom da trasa ne prolazi naseljenim područjem.

Izdvojeni članak

Otvoreno gradilište u parku prirode: Naše najveće jezero ide u bitku s morem, sol je presudila

Oborinska voda uzdužnim i poprečnim nagibima kolnika usmjeravat će se i sakupljati u rigolama iz kojih će se na pogodnim lokacijama izlijevati na okolni teren (ako je moguće na lokacijama postojećih oborinskih kanala i bujica), a kad je trasa u nasipu voda će se preko bankine disperzivno izlijevati u okolni teren. U nemogućnosti nalaženja pogodnih lokacija izljeva oborinskih voda, na trasi je u sklopu sustava odvodnje planirana i izgradnja 8 upojnih bunara.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap