Video: Najzahtjevnija dionica Koridora V c u završnoj fazi, otvaraju se tuneli, mostovi, vijadukti
Trenutno najveća gradilišta na Koridoru V c u Bosni i Hercegovini nalaze se u Zeničko-dobojskom kantonu, na relaciji Zenica-Žepče. Ovdje se grade čak četiri dionice čijom bi izgradnjom građani Bosne i Hercegovine trebali dobiti novih 20 funkcionalnih kilometara puta, ukupne vrijednost čak 419,1 milijuna eura sa PDV-om. Jedna od njih je i trasa Poprikuše – Nemila koja će uskoro biti spremna za otvorenje. Trenutno se na gradilištu izvode završni radovi. Evo pogleda iz zraka koji oduzima dah.

Poprikuše – Nemila, Koridor V c | foto: JP Autoceste FBiH you tube
Jedna od najvažnijih trasa na Koridoru V c je ona na relaciji Poprikuše – Nemila. Ovo je gradilište upravo ušlo u završnu fazu o čemu je izvijestilo JP Autoceste FBiH. Prema najavama povlačenje bauštelaca i radnih strojeva ovdje bi se trebalo dogoditi do kraja listopada.
Jedna od najzahtjevnijih dionica
Dionica Koridora V c Poprikuše – Nemila započinje u neposrednoj blizini naselja Poprikuše, južno od grada Žepče. Karakteristična je po tome što je gotovo sva sadržana u objektima i tunelu.
Od 5,5 kilometara dionice, 900 metara su objekti (mostovi, vijadukti), dok je 3.659 metara tunel Golubinja. Vrijednost ugovorenih radova iznosi 208.059.247,42 eura sa PDV-om. Mostovi Golubinja 1 i Bosna, te vijadukti Golubinja 2 i Kovanići. Dionici pripada i petlja Poprikuše, kao i Centar za kontrolu prometa (COKP).

Poprikuše – Nemila, Koridor V c | foto: JP Autoceste FBiH you tube

Poprikuše – Nemila, Koridor V c | foto: JP Autoceste FBiH you tube
Završni radovi
Još se radi u tunelu Golubinja. Tu su svi glavni radovi su završeni, od iskopa do izgradnje, izolacije, sekundarne obloge, a trenutno se obavljaju elektromehanički radovi i ugradnja sve potrebne opreme u tunelu. Također, dio radova izvodi se još i na mostovima. Tu se radi hidroizolacija, asflatira se nosivi sloj, ugrađuju se rukohvati.
Najveći dio aktivnih radova na gradilištu odnosi se na stabilizaciju kosina. Ugrađuju se sidra i naglavne ploče, te se elementi zatežu i fiksiraju. Radi se još i na objektu Centra za kontrolu prometa i naplatnom centru. Objekt je izgrađen, a u tijeku su unutarnji radovi. Obavlja se iskop za rezervoar i njegovo armiranje.

Poprikuše – Nemila, Koridor V c | foto: JP Autoceste FBiH you tube

Poprikuše – Nemila, Koridor V c | foto: JP Autoceste FBiH you tube
Matrix efekt usporio radove
Kada je riječ o izazovima prilikom gradnje, izvođač ističe kako se prilikom iskopa tunela susreo sa geologijom koja je bila puno složenija nego u natječajnoj dokumentaciji. Riječ je o zanimljivom geološkom fenomenu koji se prvi put vidio na ovim prostorima, a naziva se block-in-matrix.
– On podrazumijeva da se unutar tla nalaze veliki i mali blokovi. To je primoralo izvođača da ugrađuje puno zahtjevnije sustave, što je izazvalo i veće financijske troškove, rekla je voditeljica gradilišta, Jasmina Mihajlović.
Očekivanja su da bi radovi mogli biti gotovi do kraja mjeseca, odnosno početka rujna te onda slijede nove faze. S obzirom na intenzivne radove na ovoj, ali i na dionici od Zenice prema Nemili, očekuje se da će većinski dio autoceste od Zenice prema Doboju sljedeće godine biti u funkciji.
Doznajte ovdje što će značiti Koridor V c za ugositeljske objekte uz bosansku magistralu.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.