Važan grad u susjedstvu dobiva obilaznicu: Cijena kao za ‘suho zlato’, evo što znači za putnike
Kako raste broj vozila na cestama, gradska središta postaju sve više prometno opterećena. Jedno rješenje kojem je nadaju mnogi izgradnja je obilaznice koja bi promet odvela van naselja i iz gradova izmjestila teretni promet. Tako je kod nas, ali i u susjedstvu. Svoju obilaznicu najavljuje grad nedaleko od granice Hrvatske i BiH. Izgradnja bi, izgleda, mogla koštati kao ‘suho zlato’.

Veliki radovi kod susjeda: Aerodrom dobio društvo, gradi se i obilaznica uz hrvatsku granicu
Čini se da se posvuda grade obilaznice. U Hrvatskoj, sve više gradova željno iščekuje taj dio infrastrukture, odnosno nove obilaznice trenutno čekaju Bjelovar, Sinj, Orebić i drugi, a rekonstruirat će se pulska i zagrebačka obilaznica.
Drugačije nije ni kod susjeda pa bi tako po najnovijim vijestima zaobilazni pravac trebali dobiti Bihać, ali i Banja Luka. Donosimo više o drugom projektu.
Bit će rušenja
U regiji kreće izgradnja obilaznica, ili je tako barem najavljeno. Nedavno je objavljeno da se u Bihaću sprema izgradnja prve faze gradske obilaznice koja će vrijediti oko 7 milijuna eura, da bi se promet uklonio iz središta i povećala sigurnost. Upravo to su glavni razlozi i prednosti obilaznica zbog kojih su one iznimno poželjno rješenje za prometno opterećena gradska središta.
Čini se, sa sličnim se ‘muči’ i Banja Luka, jer ista vijest sada stiže i iz tog grada. Ovaj pothvat nije nešto za što građani prvi puta čuju jer se o izgradnji obilaznice čeka više od desetljeća, pišu nezavisne.com. No, sada se pojavila i potvrda da bi ovog puta plan mogao uroditi plodom.
Naime, objavljen je glavni projekt za izgradnju koji za potrebe provedbe obilaznice predviđa rušenje čak 435 objekata. Iz javne tvrtke ‘Autoputevi Republike Srpske’ ističu da su spomenutu kartu izradili projektanti, uz napomenu da će službeni dokument za rušenje prema zakonskim odrednicama ipak biti grafički prilog kao sastavni dio plana parcelacije.
Nema za izvlaštenja?
No, baš se ne može reći da je postupak uklanjanja na vidiku budući da još nema pretpostavki za pokretanje postupka izvlaštenja. U stvari, još ne postoji važeći plan parcelacije te i dalje nisu osigurana sredstva za izvlaštenje.
– Narodna skupština Republike Srpske mora donijeti odluku o početku izrade plana parcelacije. Plan bi se potom izrađivao ugovorenom dinamikom i zakonom propisanom procedurom sa javnim izlaganjem Nacrta plana te Nacrta izvještaja o utjecaju na životnu sredinu. Da bi se stvorili preduvjeti za pripremu rješavanja imovinsko-pravnih odnosa, nakon javnog uvida Narodna skupština treba usvojiti taj plan, naveli su iz ‘Autoputeva RS’ za nezavisne.com.

obilaznica, Ilustracija | foto: Ministarstvo prometa
Skoro pola milijarde eura
Sve navedeno ne daje puno razloga za optimizam da će gradnja krenuti u dogledno vrijeme, no budući da se planira već dugo ovom prilikom možemo podsjetiti da je prema izračunu iz 2023. godine trebala koštati oko 800 milijuna km, odnosno 400 milijuna eura. Nije malo za 16,75 kilometara novog zaobilaznog pravca.
Ipak, prije dvije godine kad su se intenzivirali razgovori oko vezano za ovu veliku infrastrukturnu temu u Banja Luci, gradonačelnik Draško Stanivuković naglasio je da bi to rješenje u mnogome poboljšalo prometovanje gradom. Poslije ovog navoda govorilo se da je za obilaznicu izrađen glavni projekt koji uključuje i veznu prometnicu u smjeru petlje Banja Luke, odnosno povezuje autocestu i gradski promet.
Još jedan primjer
Već smo naveli, svoju obilaznicu planira i Bihać, s tim da projekt uključuje dva kružna raskrižja i vezu na magistralu. Taj projekt financira se kreditnom linijom Europske banke za obnovu i razvoj, a osim što bi kao svaka obilaznica trebao ubrzati promet, smatra se da će doprinijeti i razvoju poslovnih zona te boljoj prometnoj povezanosti Unsko-sanskog kantona.
Riječ je o dionici Jablanska ulica-čvor Mali Lug-veza na magistralu M-14 na području Bihaća. Investitor je JP ‘Ceste Federacije BiH’, a vrijednost prve faze procijenjena je na okvirno 15 milijuna konvertibilnih maraka, točnije na oko 7 milijuna eura. Ovdje pročitajte o tome gradnja koje ceste prema Hrvatskoj je blokirana nakon što se konačno krenula graditi.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.