Pretraga

Neki od najprometnijih tunela na autocesti A1 u raspadu, sanacija samo što nije krenula, zna se izvođač

A- A+

Tuneli Mala Kapela, Sveti Rok i Dubrave nalaze se na različitim dionicama autoceste A1 Zagreb-Split-Dubrovnik. Svi su vrlo frekventni, ali već i dosta stari. To pokazuje njihova unutrašnjost, odnosno tunelska obloga na kojoj se mogu uočiti razna oštećenja. Vide se pukotine, curenje i druga šteta, ali samo što nije krenula sanacija. Posao je dobila tvrtka Mar.

Tuneli na autocesti A1 imaju oštećenja, sprema se sanacija | Foto: EOJN

U nekima od najfrekventnijih tunela na hrvatskim autocestama uočeni su problemi prouzročeni zubom vremena. Veliki dio sagrađen je prije više desetljeća pa nije čudo da su se na betonu javile pukotine i da je na nekim mjestima počela probijati voda. Za tri tunela na A1, Sv. Rok, Malu Kapela i Dubrave, Hrvatske autoceste (HAC) su upravo ugovorile posao sanacije tunelske obloge, vrijedan milijun eura kojim bi se trebala riješiti glavna oštećenja.

Izdvojeni članak

Zamjena tunelskih vrata na autocesti A1: Važan posao ‘težak’ gotovo milijun eura

Tunel Mala Kapela

Kako piše u tehničkoj dokumentaciji, sprema se sanacija tunelske obloge u desnoj cijevi tunela Mala Kapela. U pregledu provedenom još krajem rujna 2023. godine, djelatnici tvrtke ‘Mi projektiramo vama’ obišli su mjesta prodora vode u tunelu Mala Kapela na autocesti A1, na dionici Ogulin-Brinje te ustanovili da je obloga u lošem stanju.

– Ustanovljena su oštećenja obloge u desnoj cijevi tunela. Na bokovima tunela i portalima vidljive su pukotine, a na nekima je uočeno i procurivanje vode. Osim pukotina i ljuštenja betona na građevinskim elementima tunela prisutna su i oštećenja u formi korozije armature. Na nekim spojnicama su uočene nepravilnosti u obliku odlamanja betona ili dijelova betona koji strši te vlaženje ili iscvjetavanje, stoji u tehničkim specifikacijama koje opisuju stanje ovog tunela.

Mala Kapela | Foto: EOJN

Mala Kapela | Foto: EOJN

Tunel Sveti Rok

Trebala bi se sanirati i desna cijev Sv. Roka. Ondje je pregled stanja tunelske obloge proveden u listopadu 2023. godine, a pregled je prvenstveno bio usmjeren na mjesta prodora vode.

I tu su ustanovljena oštećenja obloge u formi ljuštenja, pukotina, segregacije, korozije armature i procurivanja. Kako je pokazao pregled, mjestimična procurivanja su najprisutnija na zidu kod sjevernog portala gdje je ljuštenje tunelske obloge najizraženije, što znači da je i u ovom slučaju svakako potrebna sanacija.

Sveti Rok | Foto: EOJN

Sveti Rok | Foto: EOJN

Tunel Dubrave

Treći tunel koji u skorije vrijeme čeka sanacija tunelske obloge je Dubrave, u kojemu je naravno, isto tako proveden pregled stanja. Utvrđena su vidljiva oštećenja betonske obloge, i u ovom slučaju u desnoj tunelskoj cijevi na dionici Vrpolje-Prgomet, na autocesti A1.

– Ustanovljena su oštećenja obloge tunela Dubrave u vidu ljuštenja premaza, pukotina i odlamanja betona. Curenje vode na kolnik se javlja pretežito po dilatacijskim rešetkama između kampada, piše u opisu.

Tunel Dubrave | Foto: EOJN

Tunel Dubrave | Foto: EOJN

Milijun eura vrijedna sanacija

U svakoj od navedenih cijevi oštećenja će prikladno sanirati odabrani ponuditelj Mar, kojemu je netom dodijeljen ugovor za izvedbu tog posla. Ugovoreni su radovi vrijedni nešto više od milijun eura bez uključenog PDV-a i za 1,3 milijuna s PDV-om koji bi, prema ugovoru, trebali trajati 145 dana.

Odluka o odabiru u sustavu javne nabave donesena je 18. rujna ove godine, te je dan kasnije objavljena u Elektroničkom sustavu javne nabave (EOJN). U konkurenciji uz tvrtke Hidrostres, Spegru i Sub vision, ova tvrtka je odabrana kao najpovoljnija po svim kriterijima, dok je Hidrostres odbijen zbog neprihvatljive ponude. U razdoblju od 10 dana nisu pristigle žalbe na odabir tako da se ništa nije prepriječilo ugovaranju sanacije.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap