Pretraga

Zašto se zaboravlja na propale lokalne prometnice? Ova županija ih ‘krpa’ za 10 milijuna eura

A- A+

Na sve strane najavljuju se proširenja državnih cesta, a što je s lokalnim prometnicama kojima svi nekada prolazimo? Jedna županija odlučila ih je presvuči, za što naručuje radove od 10,2 milijuna eura. Sredit će one dijelove na kojima su evidentna oštećenja, postavljajući nove slojeve. Materijali i postupak strogo su propisani regulativom, a nadzorni inženjer morat će brinuti da sve ide ‘po špagi’.

višetračna autocesta

višetračna autocesta | foto: Freepik

Uz najave uređenja autocesta i državnih cesta, lokalne ceste možda nekada ostanu zanemarene iako je njihova važnost nepobitna. Baš da se ne bi gubila kvaliteta vožnje na prostoru, Županijska uprava za ceste Zagrebačke županije naručuje sređivanje županijskih cesta od 10,2 milijuna eura. Nakon radova, prometnice bi trebale zablistati.

Izdvojeni članak

Autoceste i važne prometnice diljem Hrvatske pune su rupa: Trebale bi zasjati za 615.000 eura

Novi slojevi na cestama

Radovi bi se trebali izvoditi na mreži županijskih i lokalnih cesta na području cijele županije. Od radova se sprema polaganje habajućeg sloja, izravnavajućeg sloja te nosivog sloja asfaltnog kolnika.

Dok će se za sanaciju kolničke konstrukcije ispod asfaltnih slojeva na županijskim cestama primjenjivati recikliranje gdje to bude potrebno zbog oštećenja, za lokalne ceste u planu je zamjenska tamponskog materijala. I ovaj postupak izvodit će se samo mjestimično, gdje to oštećenja budu tražila.

Strogi nadzor

Kako su zakonskom regulativom propisani materijali kojima bi se trebali izvesti radovi, izvoditelj se obvezuje raditi s tim materijalima i po tehničkim specifikacijama. Potvrdne dokaze nadzorni inženjer predočit će nadzorni inženjer.

– U cilju dokaza kvalitete materijala, opreme i izvedenih radova Izvoditelj je obvezan o svom trošku obavljati potrebna prethodna i tekuća ispitivanja po vrsti i obimu predviđenom u važećim standardima, te tehničkim specifikacijama, pri čemu je od trenutka preuzimanja gradilišta pa do primopredaje objekta izvođač odgovoran za stvari i osobe koje se nalaze unutar gradilišta, stoji u tehničkom opisu projektne dokumentacije.

Izdvojeni članak

Velika Gorica dobiva novu ulicu, koštat će 1,37 milijuna eura, mijenjat će se i odvodnja

Presvlačenje asfaltnog sloja

Od konkretnih postupaka, prema troškovniku, planira se popravak propusta. U tom smislu, popravljat će se na mjestima gdje je došlo do oštećenja dijela postojećeg cijevnog propusta. Radovi će uključivati rezanje asfalta, iskop oštećenog dijela sa utovarom viška materijala u kamion te odvoz na deponiju.

Također će se rušiti i uklanjati postojeći monolitni slivnici te izrađivati novi. Sprema se iskop za slivnik te ugradnja betonske cijevi profila 50 centimetara dubine 2 metra, te podlogu cijevi i oblogu oko cijevi.

Uz to će se rušiti i uklanjati postojeći rubnjaci s utovarom i prijevozom na mjesto uporabe ili zbrinjavanja. Za presvlačenje asfalta naručuje se kompozitna geomreža za armiranje asfaltnih slojeva kolnika kao i samoljepljiva geomreža za armiranje asfaltnih slojeva kolnika.

Ovdje pročitajte koja cesta se treba obnoviti već 10 godina, a na njoj bi sada konačno mogli krenuti radovi.

Copy link
Powered by Social Snap