Pretraga

Sprema se kompletna obnova dvaju zagrebačkih mostova: Bit će to test za promet, ali je neizbježno

A- A+

Kompletna sanacija nešto je što, prije ili kasnije, čeka svaki zagrebački savski most. Već smo pisali o tome da prije sanacije Jadranskog i Savskog (pješačkog) mosta nijedan nije bio u dobrom stanju, no neće stati na tim radovima. U niskom startu su još dva projekta obnove, a jedan most ipak ima prednost. Evo što sve treba popraviti na 66-godišnjoj infrastrukturi koja više ne odgovara standardima struke.

Kad će konačno sanacija prastarog mosta? | Foto: screenshot, čitatelj

Nije tajna da zagrebački mostovi imaju probleme. Pa ipak, iako su svi stari po 20 i više godina, a neki i do pola stoljeća, jedini prometni most koji je prošao cjelovitu sanaciju i to tek nedavno, je Jadranski most na zapadu grada.

– Zagrebački savski mostovi nikad nisu kvalitetno održavani. To je razlog zašto su u velikoj mjeri propali, potvrdio nam je prošle godine za potrebe članka na ovu temu inženjer Nenad Zidar iz Sektora za cesta Grada Zagreba, ali je dodao i kako je u planu njihova sanacija. Prvi idući na redu je, otkrio je, Most slobode.

Izdvojeni članak

Rekonstruira se novi most preko Save koji je bio iskrivljen: Milijunski radovi mogli bi potrajati

‘Krasan lučki most – pohaban, jadan, bijedan’

U reportaži s gradilišta Sarajevske ceste spomenuli smo kako, dok se rađa nova infrastruktura Sarajevske ceste, Most mladosti i dalje čeka bolje dane. No, kako smo doznali od Grada Zagreba, još će malo pričekati na obnovu, jer su pred tom sanacijom radovi na Mostu slobode.

Taj most je pušten u promet 2. rujna 1959. godine, dakle, do danas mu je okruglih 66 godina te je i dosta stariji od obnovljenog Jadranskog mosta. Loše stanje ove infrastrukture nedavno je zamijetila i jedna građanka koja nam je poslala svoja zapažanja.

Zagrepčanka je primijetila loše stanje mosta | foto: čitatelj

– Šetala sam ispod onog našeg krasnog lučnog mosta i ono što sam vidjela me je ‘frapiralo’. Zar smo stvarno toliko očajni da nam se mostovi urušavaju, napisala je građanka priloživši fotografije koje je njezin zet, također zatečen stanjem važne građevine, fotografije mosta uz pismo proslijedio građevinskoj inspekciji, kako navodi u pismu medijima.

U spomenutom pismu stoji da je most ‘pohaban, oštećen, jadan, bijedan, star kao da ima 100 godina. Boja je isprana, čelik je zahrđao, kamenje pada, beton je kao pijesak’. Sve ovo, izgleda, zna i Grad Zagreb koji navodi kako se most u stvari cijelo vrijeme pomalo sređuje te da uskoro ulazi u novu fazu obnove. Radovi su, moglo bi se reći sramežljivo krenuli 2019. godine.

S mosta ispadali blokovi

Prošle godine iz Grada smo dobili informaciju da se veliki problem na ovom mostu tiče sjevernog zida i upornjačkih prostorija na sjevernom dijelu mosta. Ondje su ispadali kameni blokovi na oko 5 posto površine. Uzrok je njihov neadekvatni spoj s betonskim zidom.

Opadaju kameni blokovi | foto: Priručnik o stanju mostova (Grad Zagreb), screenshot

Naime, dok je uobičajeno da se blokovi buše koso i u te rupe se umeće sidrena armatura koja je onda spona kamena i betona, ovdje sidara nema, već je kamen samo kohezijom spojen s betonom. To nije dovoljno pa se kamen odvaja, no problemima tu nije kraj.

– Pukao je i betonski zid upornjačke prostorije. Razlog je nefunkcionalna odvodnja položena uz čeoni upornjački zid. Tu voda treba oticati u kanalizaciju, ali kanalizacija je začepljena i voda kroz raspucale spojeve betonskih cijevi otječe u tlo gdje ispire tlo ispod temelja zbog čega tlo sliježe, stoji u priručniku o sanaciji zagrebačkih mostova.

Kao moguće rješenje predlaže se sanacija sjevernog zida na način da se ispod temelja tog zida postave kosi piloti ili da se tlo ispod temelja injektira, rečeno nam je iz Grada prošle godine, uz napomenu kako se, da bi se znao točan tijek sanacije, čeka kraj ove godine.

Sanacija u četiri faze

Na mostu se čak nešto i radilo. Naime, 2019. i 2020. sanirani su ograda, vijenac i pješačke staze, kao i prilazni vijadukti. Sad je Most slobode prvi u redu koji čeka obuhvatna obnova što sa svojih 66 stvarno i zaslužuje, ako ništa – zbog sigurnosti vozača.

Hrđa ispod mosta | foto: čitatelj

Prošle godine pisali smo da se radovi očekuju potkraj ove godine, no obnova je još u fazi projektiranja, otkriva jutarnji.hr. Kako navode, 2019. obnova je podijeljena u četiri faze, a prva je završena u devet mjeseci. Tri godine kasnije, u 2022., druga je faza obuhvatila zamjenu prijelaznih naprava na glavnom rasponu, dodaju.

Sada su u pripremi treća i četvrta faza – objedinjene, treća i četvrta faza, a kojima je u planu obnova sjevernog prilaznog vijadukta sanacija upornjačkih zidova, antikorozivna zaštita stupova, zamjena odvodnje vijadukta, saniranje rasponske konstrukcije te zamjena hidroizolacije i asfaltne površine.

– Na čeličnom mostu preko Save zamijenit će se ležajevi mosta, uklonit će se stari premazi sa svih čeličnih površina i nanijet će se novi antikorozivni premazi, zamijenit će se odvodnja mosta, uklonit će se asfalt, sanirat će se betonska ploča ispod asfalta te će se postaviti nova hidroizolacija i novi asfalt, najavljuju iz Grada, javlja jutarnji.hr.

Izdvojeni članak

Otvoreno još jedno važno gradilište u Zagrebu: Ukupno će se kopati 12 tjedana

Još treba odabrati izvođače

Trenutno, Most slobode još čeka odabir projektanata. Radi se o projektu koji bi, kažu iz Grada Zagreba mogao most osigurati na narednih 30-ak godina bez većih sanacija.

Podsjetimo, obnavljat će se 1.200 metara jedne od prometno najvažnijih dijelova prometne infrastrukture, koja i dalje čeka projektiranje. Iako se tek priprema projekt, zna se da će za vrijeme radova, kao što je bio slučaj i kod sanacije Jadranskog mosta, most djelomično ostati otvoren za promet. Drugim riječima, na snazi će biti posebna prometna regulacija. Početak radova sukladno će se koordinirati s ostalim gradskim gradilištima, kako ne bi došlo do većeg prometnog zagušenja.

Ni ovaj most nije ‘dobro’

Idući na redu je Most mladosti na kojemu je također izvedena djelomična sanacija, jer je bio u previše lošem stanju. Kad dođe vrijeme, na tom mostu dugom 1.700 metara sanirat će se dio iznad Save, upornjačke prostorije, sjeverni prilazni vijadukt, ali i manji dio južnog, a za što se također priprema projektna dokumentacija.

Most mladosti u Zagrebu

Most mladosti u Zagrebu | Foto: screenshot Google Maps

Napominjemo, kako je navedeno i na početku, nijedan od savskih mostova u Zagrebu nije u idealnom stanju. Trenutno prednjači Jadranski koji je, znamo, totalno saniran, no jedan je bio toliko ‘loše’ da je skoro propao u rijeku. Radi se o Podsusedskom mostu, koji smo također spomenuli u svom članku na temu savskih mostova, s ljeta 2020. godine.

Najveći problem Podsusedskog mosta ipak su bili stupovi u koritu rijeke, stari preko 100 godina. Sva tri stupa su propala u tolikoj mjeri da je njihova sanacija bila hitna. U najgorem stanju bio je srednji stup kojeg je Sava ‘podlokala’. Hitnom sanacijom izbjegnuto je urušavanje mosta, napisali su nam iz Zagreba! U 2009. sanirani su i kolnička ploča te je postavljena nova hidroizolacija.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap