Zadar planira obilaznicu: Izmještanje državne ceste čeka se predugo, sada karte idu na stol
Izmještanje već neko vrijeme prometno preopterećene državne ceste D306, od Vira do samog ulaza u Zadar, moglo bi rezultirati novom zadarskom obilaznicom. No, tek treba pronaći najbolje rješenje, za što treba izraditi prostorno-prometno-građevinsku studiju različitih varijanti. Izvest će ju tvrtka Trafficon, za nešto manje od 50 tisuća eura, bez uključenog PDV-a.

U kojoj fazi je projekt izvedbe zadarske obilaznice | Foto: Pexels, EOJN
Konačno je dodijeljen ugovor i za ovaj posao! Zna se tko će napraviti Prostorno-prometno-građevinsku studiju varijantnih rješenja izmještanja državne trase koja bi mogla postati nova obilaznica Zadra. Posao od 50 tisuća eura dobila je tvrtka Trafficon, s kojom su Hrvatske ceste sklopile ugovor 24. listopada ove godine.
Premještanje državne ceste
Projektni zadatak za izradu prostorno-prometno-građevinske studije varijantnih rješenja izmještanja trase državne ceste DC306 na dionici Nin-Crno s nastavkom do čvora Babindub na brzoj cesti A1-Zadar objavljen je u ožujku ove godine. Navodi kako trenutna putanja državne ceste počinje na otoku Viru, a završava u križanju s Jadranskom magistralom (D8) na samom ulazu u Zadar.
U projektu je objašnjeno kako ustanovljeno da cesta više ne podnosi povećanje broja automobila. Nekontrolirani porast broja automobila na toj cesti u 2023. godini pokazalo je izbrojanih 22.904 vozila na dan izbrojanih na brojačkom mjestu Kožino.
Projektni zadatak stoga traži razradu rješenja izmještanja trase postojeće državne ceste u novi koridor, zacrtan u prostorno-planskoj dokumentaciji. Premještanje bi se moglo provesti na nastavnoj dionici od Nina do križanja s D8 u Murvici.

Obuhvat zahvata, izmještanje državne ceste D306 | Foto: EOJN, screenshot
– Produžetkom trase do čvora Babindub na brzoj cesti: čvor Zadar istok (A1) – Zadar (Gaženica) ovako položena nova cesta predstavljala bi ujedno i obilaznicu grada Zadra, s kvalitetnom vezom na autocestu A1. Obuhvat studijskog istraživanja čini područje gradova Nina i Zadra te Općine Poličnik, piše u projektnoj dokumentaciji, no treba vidjeti i koje su ostale mogućnosti.
Što će sve uključivati studija?
Od naručitelja se očekuje da tim stručnjaka najviših kompetencija izradi prometno-građevinsko-varijantnu studiju. Očekuje se i provođenje analiza na vrhunskoj organizacijskoj i stručnoj razini, te da se izradi. Na koncu bi trebalo jednoznačno definirati najprihvatljivije rješenje u okviru poslova koji su predmet projektnog zadatka. Naravno, pridržavajući se svih zakona, tehničkih propisa i normi.
Studija bi trebala sadržavati točno određena poglavlja – njih 11 zajedno s Uvodom i Zaključnim razmatranjem. Posebno važan dio su idejno-građevinsko rješenje i višekriterijalnu analizu. Što se tiče višekriterijalne analize, nužno je izvršiti usporednu analizu svih varijanta uzimajući u obzir sljedeće parametre. Prostorni, prometni, građevinsko-tehničke, financijske elemente, elemente zaštite prirode i okoliša te druge kriterije koji će se u postupcima analiza nametnuti kao referentni.

Dionica Nin – Crno, zadarska obilaznica | Foto: Google Maps, Canva
Ugovoren posao od 14 mjeseci
Za taj posao sad je odabrana tvrtka Trafficon iz Zagreba, jedan od dva ponuditelja koji su se javili na natječaj. Drugi zainteresirani ponuditelj bila je zajednica ponuditelja Građevinskog fakulteta u Zagrebu i Centra Građevinskog fakulteta.
Ovlašteni predstavnici javnog naručitelja predložili su donošenje Odluke o odabiru ponuditelja Trafficon, s cijenom ponude od 49.885 eura bez uključenog PDV-a, sa ostvarenih 100 bodova zbog čega su prema kriteriju za odabir ocijenjeni kao najpovoljniji. S naručiteljem su potpisali ugovor za završetak od 14 mjeseci, budući da u razdoblju nakon odabira nije bilo žalbi.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.