Dva vijadukta i nathodnik na cesti od 900 metara: Spaja se državna cesta s najmodernijim autobusnim kolodvorom
Riječani spremaju izgradnju spojne ceste koja će povezati Trg Žabica s Metropolisom, državnom cestom DC403 i budućim autobusnim kolodvorom Žabica. Nova prometnica, duga oko 900 metara, uključivat će dva vijadukta od ukupno 495 metara koji će prelaziti preko lučkih i željezničkih površina te povezati središte grada s novim prometnim čvorištem. Projekt je važan i s urbanističkog aspekta jer prolazi kroz zonu povijesnih skladišta pod zaštitom i potiče njihovu obnovu i prenamjenu.

Spojna cesta od DC403 do autobusnog kolodvora Žabica, grad Rijeka | Foto: MZOTZ, Grad Rijeka
Nakon što je u Rijeci otvoren jedan od najvećih ovogodišnjih projekata – terminal Rijeka Gateway, na Kvarneru se priprema još jedan važan infrastrukturni zahvat. Riječ je o izgradnji spojne ceste koja će povezati Trg Žabica s prostorom Metropolisa, državnom cestom DC403 i novim autobusnim kolovorom Žabica koji je trenutačno u izgradnji. Projekt je od posebnog značaja jer predstavlja početak šire transformacije središta grada, u sklopu koje bi se uredio i sam Trg Žabica kao moderna javna gradska cjelina.
Administrativne i okolišne pripreme
U okviru V. izmjena i dopuna GUP-a redefinirana je trasa glavne gradske ulice, čime su stvoreni uvjeti za izradu projektne dokumentacije. Grad Rijeka je već izradio idejno rješenje i elaborat o potrebi procjene utjecaja na okoliš, čiji je izrađivač tvrtka Rijekaprojekt. Trenutačno je u Ministarstvu zaštite okoliša i zelene tranzicije u tijeku postupak ocjene o potrebi procjene utjecaja zahvata na okoliš.
Predviđena trasa prometnice prolazit će kroz lučko i željezničko područje, završavajući priključkom na produženu ulicu Riva. Tu se nalaze povijesna skladišta pod konzervatorskom zaštitom, vrijedni primjeri riječke industrijske baštine. Jedno od njih obnovila je tvrtka Maersk, dok ostala čekaju prenamjenu. Projekt tako ima i kulturnu i urbanističku dimenziju, jer spaja suvremenu infrastrukturu s revitalizacijom kultnih industrijskih prostora.

Spojna cesta od DC403 do autobusnog kolodvora Žabica, grad Rijeka | Foto: MZOTZ, Grad Rijeka
Cesta od 900 metara i vijadukti
Valja spomenuti i da je puštanjem u promet državne ceste DC403 u listopadu 2023. godine, Rijeka već dobila modernu vezu između čvora Škurinje, središta grada i zapadnog terminala luke. Istodobno je otvorena i spojna cesta između DC403 i lučkog operativnog područja, duga 695 metara, čime su kamioni dobili pristup luci bez prolaska kroz gradske ulice.
– Radovi na Kompleksu Žabica, odnosno novom autobusnom kolodvoru, odvijaju se paralelno s pripremama za spojnu cestu. Projekt uključuje produžetak ulice Riva od oko 300 metara i njeno priključenje na Trg Žabica, čime će se povezati ključne točke budućeg gradskog prometa. Nakon dovršetka Rive, preostat će izgradnja oko 900 metara spojne prometnice kroz lučko područje, čime će se ostvariti potpuni zapadni spoj centra Rijeke s cestom DC403, rekli su nam iz Grada Rijeke.
Također, zbog zahtjevnih prostornih uvjeta i blizine željezničkog kolodvora, trasa uključuje vijadukt ukupne dužine 495 metara koji će prelaziti preko lučkih, cestovnih i kolosiječnih površina. Konstrukcija će se sastojati od dvije cjeline, vijadukta Praško dužine 320 metara i vijadukta Silos dužine 175 metara, povezanih u jedinstvenu prometnu cjelinu. Na početku trase planiran je kolni pristup lučkom području i kompleksu Metropolis, predviđenom za prenamjenu, uz izvedbu jednosmjernih prilaznih rampi.

Spojna cesta od DC403 do autobusnog kolodvora Žabica, grad Rijeka | Foto: MZOTZ, Grad Rijeka
Dvosmjerna prometnica i pješački nathodnik
Kako su nam iz Grada Rijeke još ispričali, nova spojna cesta projektirana je kao dvosmjerna prometnica dovoljne širine za sigurno prometovanje osobnih i teških teretnih vozila. Prema tehničkoj dokumentaciji, većina trase imat će dvije prometne trake širine po 3,25 metra, rubne trake od 0,30 metara i obostrane bankine širine 1,80 metara, ukupno 10,70 metara širine kolnika. Na spoju s produženom ulicom Riva širina će se povećati na 15,85 metara, zbog razdjelnog pojasa i dodatnih prometnih traka.
U sklopu projekta planirana je i izgradnja pješačkog nathodnika koji će omogućiti siguran prijelaz od Krešimirove ulice na sjeveru, preko željezničkih kolosijeka, do skladišta br. 20, poznatijeg kao Metropolis. Nathodnik je usklađen s trasom prometnice i trenutačno je u fazi projektiranja i ishođenja građevinske dozvole.

Spojna cesta od DC403 do autobusnog kolodvora Žabica, grad Rijeka | Foto: MZOTZ, Grad Rijeka
‘Lakši’ promet i novi režim javnog prijevoza
Izgradnjom spojne prometnice i povezivanjem s državnom cestom DC403 omogućit će se brži, kraći i sigurniji pristup novom autobusnom kolodvoru Žabica, kako za osobna vozila, tako i za autobuse. Time će se bitno poboljšati prometna protočnost u središtu grada te osigurati učinkovitiji izlaz na gradsku i državnu cestovnu mrežu.
Iako ova dokumentacija ne definira budući režim javnog prijevoza, nova prometna poveznica otvorit će mogućnosti za uvođenje novih linija i preusmjeravanje postojećih u gradskom i županijskom prijevozu, ovisno o potrebama putnika i planovima razvoja javnog prometa u Rijeci i okolici.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.