Pretraga

Glavna otočna cesta dobiva novi pravac: Povezuje cijeli Hvar, a ovaj dio će u rekonstrukciju

A- A+

Glavna otočka cesta na Hvaru, državni pravac D116, povezuje sva glavna mjesta na otoku. Ukupne duljine od oko 80 kilometara, veže Hvar, Stari Grad, Jelsu, Poljicu i trajektnu luku Sućuraj. Dio ceste sad se planira izmjestiti i pregraditi na potezu Poljica-Sućuraj. Samo priprema dokumentacije mogla bi koštati 2,5 milijuna eura.

Državna cesta 116 glavna je prometnica na Hvaru | Foto: screenshot EOJN

Na otoku Hvaru sprema se uređenje važne državne ceste. Rekonstrukcija neće biti mačji kašalj budući da se radi o skoro 40 kilometara prometnice koja vodi preko otoka, na kojemu povezuje više mjesta. Nakon postupka prethodnog savjetovanja u postupku javne nabave nedavno je objavljen i natječaj.

Izdvojeni članak

Na ulazu za Split i autocesti A1 niče novi nadvožnjak: Gradit će ga Imoćani za 4 milijuna eura

Glavna otočna cesta

Predmet uključuje rekonstrukciju i djelomično izmještanje glavne državne ceste na otoku, DC116, koja povezuje Poljicu i Sućuraj. Inače, ova cesta na otoku Hvaru prolazi kroz više naselja – Hvar, Milnu, Zaraće, Stari Grad (pored trajektne luke i samog mjesta) pa kroz Starogradsko polje, Jelsu, Humac, Poljicu, Zastražišće, Gdinj, Bogomolje, Selac kod Bogomolja, da bi završila u trajektnoj luci Sućuraj.

Ukupne duljine 81,7 kilometara, a u ovom projektu bi se dakle uređivalo nešto manje od njene polovice. Radovi bi zahvatili dionicu između Poljica i trajektne luke, ukupne duljine od skoro 36 kilometara. Prvo treba pripremiti projektnu dokumentaciju, a samo to će biti posao od oko 2 milijuna eura.

Cesta na Hvaru promijenit će sve, uredit će se skoro 40 kilometara infrastrukture | foto: EOJN

Dio dokumentacije ‘čeka’

Predmet projektnog zadatka je izrada glavnih projekata s ishođenjem građevinskih dozvola, dok je dio dokumentacije već spreman. Izrađene su Studija izvedivosti, idejno rješenje te studija utjecaja. Još valja pripremiti ostale potrebne dokumente.

U javnoj nabavi stoji da će se, po odabiru izvođača, predmetna dokumentacija izrađivati do 14 mjeseci, a krenut će se s pripremnim radovima i prikupljanjem dokumenata od investitora i projektanata. Bit će potrebno izraditi i kopiju katastarskih planova.

Makadam dobiva presvlaku

Podsjećamo, ovo nije jedini važan infrastrukturni projekt na otoku. Da će jedna izuzetno važna makadamska prometnica dobiti novo lice, odnosno biti asfaltirana, nedavno smo pisali. Naveli smo da je riječ o čak 6,41 kilometru koji će dobiti novo lice čime će cesta postati više prohodna i pogodna za promet.

Dubovica – Sveta Nedjelja, otok Hvar | Foto: Otok Hvar

Cesta inače vodi između Svete Nedelje i Dubovice, dva turistička dragulja, a nekoliko mjeseci nakon objave natječaja otkriveno je da je posao od 2,5 milijuna eura pripao Strabagu. Za zamjenu grubog tri metra širokog profila prekrivenog makadamom trenutno bez zaštitnih ograda i drugih potrebnih elemenata prometnice izvođač ima pola godine.

Osim da će makadam zamijeniti asfalt, zna se i da će projektirana trasa maksimalno koristiti postojeću prometnu površinu, kao i da će se zahvat širiti na okolno zemljište u koridoru postojeće prometnice. Prilikom izgradnje, planirana je korekcija tlocrtne i vertikalne geometrije, rekonstrukcija poprečnog profila, širenje kolnika i izvedba suvremenog kolničkog zastora, te na koncu radova, postavljanje prometne opreme i signalizacije. Ovdje pročitajte više o presvlačenju ceste koje je Strabag izveo na području Zadra.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap