Dalmacija će dobiti novu nautičku u luku u blizini legendarnog mosta: 90 vezova, šetnica i ugostiteljski objekti
Uz legendarni Maslenički most gradi se nova nautička luka s 90 vezova, šetnicom i ugostiteljskim sadržajima. Smještena je na oko 41.000 kvadrata, a projekt će se realizirati u tri faze, uz uređenje prometnica, pješačkih staza te izgradnju pristupnog gata i lukobrana. Nakon završetka, luka će postati funkcionalno i atraktivno obalno središte koje povezuje svakodnevne potrebe mještana i turističke aktivnosti.

Izgradnja nautičke luke, Maslenica | Foto: Vlada RH
Velik dio ove godine obilježen je obalnim i pomorskim projektima diljem Hrvatske, no u Zadarskoj županiji upravo se priprema jedan posebno zanimljiv zahvat. U naselju Maslenica, uz poznati most, planira se izgradnja nove nautičke luke koja će podići sigurnost priveza i dodatno obogatiti turističku ponudu ovog kraja. Uz samu luku predviđena je i izgradnja šetnice te pratećih ugostiteljskih sadržaja, čime će se stvoriti novo, uređeno i atraktivno obalno središte za mještane i posjetitelje.
Nakon što je bio podnesen zahtjev za ocjenu potrebe procjene utjecaja na okoliš, Ministarstvo je donijelo odluku da za ovaj projekt nije potrebno provoditi ni postupak procjene utjecaja na okoliš niti glavnu ocjenu prihvatljivosti za ekološku mrežu. Time je otvoren put daljnjim koracima i konkretnom planiranju, a posebno je zanimljivo što sve obuhvaća planirani zahvat i kako će izgledati buduća luka koja će Maslenici donijeti novu vrijednost.
Posao na 40.000 kvadrata
Planirana luka posebne namjene smještena je u obalnom dijelu Maslenice, na području koje se trenutačno koristi kao privez za plovila lokalnog stanovništva. Južnim dijelom zahvata prolazi lokalna cesta LC63159, uz koju se nalaze stambene kuće i jedan ugostiteljski objekt, dok se prema sjeveru prostor otvara prema makadamskom putu, borovoj šumi i niskom mediteranskom raslinju.
Cijeli obuhvat iznosi približno 40.700 kvadrata, uključujući više od 28.000 kvadrata morskog dijela te 12.228 kvadrata kopna, od čega znatan dio čini novooblikovano kopno koje će nastati izgradnjom. U akvatoriju je predviđen smještaj oko 90 plovila u dva zaštićena bazena, čime će se znatno unaprijediti sigurnost priveza, ali i povećati kapacitet za potrebe domaćih korisnika i nautičkog turizma. Ova lokacija predstavlja prirodno zaklonjeni prostor koji će, nakon uređenja, postati jedno od ključnih pomorskih žarišta u području Maslenice.

Izgradnja nautičke luke, Maslenica | Foto: Vlada RH

Izgradnja nautičke luke, Maslenica | Foto: Vlada RH
Tri faze uređenja
Obalni dio luke uređivat će se kroz dvije početne faze, uz detaljno planiranje kako bi se spojila funkcionalnost, sigurnost i estetika. Predviđena je izgradnja prometnica, pješačkih zona, zelenih pojaseva te pratećih komercijalnih sadržaja, uključujući ugostiteljski objekt i dječje igralište. Kolni dio bit će izveden kao asfaltirana prometnica s dva prometna traka i okretištem na zapadnoj strani, dok će se uz obalu protezati široka šetnica obrađena zaglađenim betonom i omeđena kamenim elementima.
U sklopu projekta planira se i izgradnja oko 97 parkirnih mjesta, raspoređenih uz cestu, što će uvelike rasteretiti postojeće stanje i omogućiti nesmetan pristup svim korisnicima. Zbog dubine mora i zahtjevnog tla, novi obalni zid izvest će se kao konstrukcija na 110 armirano-betonskih pilota promjera 800 milimetara, bušenih izravno u stijenu u dva reda razmaka oko 4,5 metra. Nakon postavljanja pilota, slijedi izrada naglavnica, montaža rubnih nosača i ugradnja predgotovljenih betonskih ploča, koje će se dodatno povezati betonom na licu mjesta kako bi se postigla potpuna stabilnost konstrukcije.

Izgradnja nautičke luke, Maslenica | Foto: Vlada RH
Pristupni gat, lukobran i maritimna zaštita
Treća faza projekta donosi izgradnju ključnih maritimnih elemenata, pristupnog gata i zaštitnog lukobrana. Pristupni gat, dug oko 40 metara i promjenjive širine između šest i 12 metara, dijelit će akvatorij na dva jasno definirana bazena, s time da će sjeverozapadni pružati potpunu zaštitu, a jugoistočni sigurnu funkcionalnost uz povećani oprez kod jakih južnih vjetrova. Lukobran dužine oko 170 metara bit će postavljen paralelno s obalom, stvarajući stabilnu barijeru protiv valova i osiguravajući mirne uvjete za privez.
Obje konstrukcije bit će izvedene na ukupno oko 86 pilota promjera 1200 milimetara, također bušenih izravno u stijenu, što je nužno zbog dubine i zahtjevnosti podmorja. Nakon izgradnje podmorskog dijela, slijedi postavljanje naglavnica, rubnih nosača i predgotovljenih omnia ploča, a čitava konstrukcija bit će povezana i dodatno ojačana betonom. Završni izgled gata i lukobrana uključivat će kamene poklopnice, zaglađene betonske površine, priveznu opremu i funkcionalnu rasvjetu, što će prostoru dati i sigurnost i vizualnu vrijednost.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.